[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 36 - ( بهار 1401 ) ::
جلد 10 شماره 36 صفحات 96-81 برگشت به فهرست نسخه ها
فراتحلیل شاخص‌های مؤثر بر عملکرد نظام آموزش عالی علوم ورزشی در ایران
محمدحسین قربانی 1، سارا کشکر2 ، حبیب هنری3
1- دانشجوی دکتری، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، h_ghorbani91@yahoo.com
2- دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
3- استاد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده:   (2296 مشاهده)
موضوع آموزش‌عالی علوم ورزشی در مرحله گذار و درحال توسعه است و شناخت آن به همفکری و کاوش عمیق و نیاز به انسجام فکری و علمی دارد. هدف پژوهش‌حاضر بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد نظام آموزش‌عالی علوم ورزشی در ایران است. مطالعه حاضر از نوع تحقیقات توصیفی-تحلیلی است که در آن از روش‌های مرور نظام‌مند و فراتحلیل استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه تحقیقات انجام‌شده در خصوص نظام آموزش‌عالی در حوزه علوم ورزشی است که در پایگاه­های اطلاعاتی نورمگز، جهاددانشگاهی، علوم‌انسانی، مگیران و ایرانداک از سال 1385-1399 چاپ شده است(33=N). در این تحقیق به بررسی میزان همکاری و مشارکت محققان، جامعه‌آماری، روش نمونه­‌گیری، ابزار گردآوری، روش تحقیق، واحد تحلیل، افق تحقیق، روش­های تجزیه و تحلیل، الگوی زمانی انتشار مقالات و متغیرهای استفاده شده و اندازه اثر آنها در مطالعات نظام آموزش‌عالی علوم ورزشی ایران پرداخته شد. نتایج نشان داد که میزان همکاری و کار گروهی محققان در تحقیقات در حد قابل‌قبولی است و بیشتر تحقیقات با استفاده از روش‌های کمی مبتنی بر استراتژی توصیفی و بهره‌برداری از روش پیمایشی انجام شده است. واحدهای تحلیل در تحقیقات خرد است و افق تحقیقات کاملا گذشته‌­نگر است. همچنین نتایج نشان داد بیشتر تحقیقات در دوره زمانی 1395-1399 انجام شده است. در نهایت نتایج اندازه اثر نشان داد که متغیرهای بالندگی، کارافرینی، ورزش و آموزش بیشترین تأثیر را بر عملکرد نظام آموزش‌عالی علوم ورزشی دارند و برای ایجاد تحولات مثبت در نظام آموزش‌عالی علوم ورزشی و توسعه همه‌جانبه نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در متغیرهای کلیدی و معیارهای توسعه وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: آموزش عالی، تربیت‌بدنی، توسعه، علوم ورزشی، فراتحلیل
متن کامل [PDF 305 kb]   (416 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbani M H, Keshkar S, Honari H. Meta-analysis of the factors affecting the performance of the higher education system in sports sciences in Iran. 3 2022; 10 (36) :81-96
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1741-fa.html

قربانی محمدحسین، کشکر سارا، هنری حبیب. فراتحلیل شاخص‌های مؤثر بر عملکرد نظام آموزش عالی علوم ورزشی در ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (36) :81-96

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1741-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 36 - ( بهار 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645