[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 9 شماره 34 صفحات 202-189 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل درگیری هوادار در هم‌آفرینی ارزش برند لیگ برتر فوتبال
بهادر حقیقی1 ، حسین عیدی2 ، کیوان شعبانی مقدم3
1- دانشجوی دکتری، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران
2- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، eidi.hossein@yahoo.com
3- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
چکیده:   (1916 مشاهده)
برند از مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود هر سازمان است، ازاین‌رو هدف از پژوهش حاضر تدوین مدل درگیری هوادار در هم‌آفرینی ارزش برند لیگ برتر فوتبال بود. جامعة آماری پژوهش هواداران لیگ برتر فوتبال ایران در شهر کرمانشاه و سنندج بودند. حجم نمونه به روش نمونه‌گیری معادلات ساختاری تعیین و مطابق آن 420 پرسشنامة قابل استفاده جمع‌آوری شد. برای دستیابی به اهداف پژوهش از پرسشنامة محقق‌ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظر متخصصان مدیریت ورزشی و روایی سازة آن با تحلیل عاملی تأیید شد. پایایی آن با آلفای کرونباخ 0.96 به‌دست آمد. برای تحلیل داده‌ها از روش‌های آماری ضریب همبستگی و تحلیل عاملی تأییدی با کمک دو نرم‌افزار اس.پی.اس.اس 21 و ایموس استفاده شد. نتایج نشان داد که هشت عامل شامل هویت اجتماعی، منافع جمعی، مالی، یادگیری، فردی، خدمات فنی، هم‌هویتی برند و هویت برند سازمانی بر انگیزه‌های درگیری هوادار در هم‌آفرینی ارزش برند لیگ برتر فوتبال تأثیر‌گذار بودند. توجه به انگیزه‌های هوادار در هم‌آفرینی ارزش برند به سازمان لیگ در جهت سودآوری بیشتر و داشتن برندی قدرتمند کمک می‌کند.
 
واژه‌های کلیدی: انگیزه، برند، کارکردی، هوادار.
متن کامل [PDF 608 kb]   (754 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

haghighi B, eidi H, shabani moghadam K. Developing a Model of Fan Engagement in Brand Value Co-Creation of the Premier Football League. 3 2021; 9 (34) :189-202
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1765-fa.html

حقیقی بهادر، عیدی حسین، شعبانی مقدم کیوان. تدوین مدل درگیری هوادار در هم‌آفرینی ارزش برند لیگ برتر فوتبال. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (34) :189-202

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1765-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4704