[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 10 شماره 38 صفحات 118-105 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل علی اثرگذاری مدیریت سوءاستفاده در ارزش ویژۀ برند باشگاه¬های فوتبال لیگ برتر ایران
احمد نوری1 ، سیدمحمد کاشف2 ، محسن بهنام 3
1- دانشجوی دکتری، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه
2- استاد، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه
3- استادیار، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه ، m.behnam@urmia.ac.ir
چکیده:   (1043 مشاهده)
با توجه به حضور افراد گوناگون و سودهای کلان در رقابت­های ورزشی، سوءاستفاده می­تواند در نهادهای ورزشی هم رخ دهد. هدف این تحقیق شناسایی و تایید مولفه‌های مدیریت سوءاستفاده در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال و اثر آنها بر ارزش ویژه برند باشگاه‌ها بود. روش تحقیق آمیخته بود. جامعه آماری در بخش کیفی، اعضای سابق کمیته‌های انضباطی و اخلاق و همینطور بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران و در بخش کمی هواداران 5 باشگاه مطرح ایران بودند. در بخش کیفی، با استفاده از روش دلفی مولفه‌های مصادیق سوءاستفاده در لیگ برتر شناسایی شد و از طریق روش تحلیل عاملی تاییدی این مولفه‌ها مورد تایید قرار گرفتند. در بخش کمی به رابطه بین مدیریت سوء استفاده و ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مدیریت سوء استفاده در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال بر تداعی برند، هویت برند و وفاداری برند موثر است و نهایتا باعث ارتقای ارزش ویژه برند می­شود. از این رو، مدیران نخست باید مصادیق سوءاستفاده را با سختگیری بیشتری شناسایی کرده، سپس شناسایی صحیح میزان تقصیر است و در نهایت باید روش­های صحیح رفع این سوءاستفاده­ها را بشناسند.
واژه‌های کلیدی: مدیریت سوءاستفاده، ارزش ویژه برند، لیگ برتر فوتبال، هوادار
متن کامل [PDF 475 kb]   (258 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Noori A, Kashef S M, Behnam M. Causal analysis of the impact of abuse management on the brand equity of Iranian Premier League football clubs. 3 2022; 10 (38) :105-118
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1851-fa.html

نوری احمد، کاشف سیدمحمد، بهنام محسن. تحلیل علی اثرگذاری مدیریت سوءاستفاده در ارزش ویژۀ برند باشگاه¬های فوتبال لیگ برتر ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (38) :105-118

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1851-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645