تدوین نظام ساختاری سلامت سازمانی با فرایند و فرهنگ یادگیری در فدراسیونهای ورزشی ایران
|
مهرداد محرم زاده1، محسن کوثری پور2، مصطفی افشاری3 |
1- دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران 2- دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، M.kosaripoor@yahoo.com 3- دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران |
|
چکیده: (8038 مشاهده) |
توسعۀ سلامت و پیاده سازی فرهنگ و فرایند یادگیری در هر سازمان، چه خدماتی و چه تولیدی، به بهرهوری مضاعف منجر می شود. ازاینرو پژوهش حاضر با هدف تدوین نظام ساختاری سلامت سازمانی با فرایند و فرهنگ یادگیری در فدراسیونهای ورزشی ایران تدوین شده است. روش تحقیق همبستگی و به شکل میدانی صورت گرفته است. جامعۀ پژوهش را کلیۀ کارکنان فدراسیونهای ورزشی ایران تشکیل میدهند. روش نمونه گیری با توجه به حجم جامعه طبقه ای تصادفی انتخاب شد (234 N=). برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامۀ فرایند و فرهنگ یادگیری قربانیزاده (1389) (92/0α =) و پرسشنامۀ استاندارد سلامت سازمانی OHI (مدل لایدن و کلینگل) (91/0α=) استفاده شد. در بخش آمار استنباطی از روایی سازه و همبستگی چندگانه و مدلسازی معادلات ساختاری در نرمافزار Lisrel نسخۀ 8.8 استفاده شد. بر مبنای نتایج بهدستآمده ضرایب رگرسیونی و مقادیر T مدل ارتباطی سلامت، فرهنگ و فرایند یادگیری تأیید و همچنین ارتباط بین هر کدام از متغیرها وجود دارد. با توجه به نتایج بهدستآمده توجه ویژه به سلامت در سازمان با شاخصه های ویژۀ آن در این تحقیق و در پی آن فرهنگ و فرایند یادگیری در سازمان های ورزشی امری مهم در نهادینه سازی و تثبیت بهره وری آنان خواهد شد. |
|
واژههای کلیدی: خلق دانش، سلامت سازمانی، شناسایی عملکرد، فرایند یادگیری، فرهنگ یادگیری |
|
متن کامل [PDF 261 kb]
(1303 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|