| 
                                  تحلیل رگرسیونی ارتباط بین اجزای مدیریت دانش و اقتصاد دانش محور در ادارة کل ورزش و جوانان خراسان رضوی
                                   | 
                                
								
								  |    مهدی غفوری یزدی1،    احمد محمودی2،    محمد خبیری3،    ایوب اسلامی3 | 
								
								
								  1- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران ، m_ghafoori89@ut.ac.ir  2- دانشکده تربیت بدنی  و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران   3- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران  | 
								
								
								   | 
								
                                
								  | 
                                  چکیده:       (7015 مشاهده)  | 
								
								
								  هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین مدیریت دانش و اجزای آن با اقتصاد دانشمحور در ادارۀ کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. تعداد نمونة آماری 82 نفر و برابر با جامعة آماری بود. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامة مدیریت دانش شرون لاوسون (2003) و پرسشنامة اقتصاد دانشمحور زاهدی و خیراندیش (1386) بود. برای تجزیهوتحلیل آماری دادهها از آزمونهای کولموگروف اسمیرنوف، پیرسون، دوربین واتسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد بین مدیریت دانش و اجزای آن با اقتصاد دانشمحور رابطۀ مثبت معنادار وجود دارد(0/001=>P). همچنین نتایج آزمون دوربین واتسون نشان داد که مدیریت دانش 68/8 درصد از اقتصاد دانشمحور را تبیین میکند. از طرفی مؤلفههای خلق دانش (P=0/001 t=3/470) و سازماندهی دانش (P=0/010 t=2/667) ارتباط معنادار و شرایط پیشبینیکنندگی برای تحقق اقتصاد دانشمحور در ادارۀ کل ورزش و جوانان خراسان رضوی را دارند. پیشنهاد میشود بهمنظور تسهیل و تسریع استقرار مؤلفههای اقتصاد دانشمحور در سازمانهای ورزشی ابتدا سازوکار مناسب برای تحقق دو بعد مدیریت دانش از جمله خلق و سازماندهی دانش در سازمان متبوع طراحی و اجرا شود.  | 
								
								
								   | 
								
								
								  | واژههای کلیدی:  ادارۀ کل ورزش و جوانان، اقتصاد دانشمحور، خراسان رضوی، خلق دانش، سازماندهی دانش، مدیریت دانش | 
								
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  متن کامل  [PDF 580 kb] 
                                    
                                     
                                     
                                    
									  
                                       (2546 دریافت) 
                                     
                                    
                                  | 
								
								
								  | 
                                  نوع مطالعه:  پژوهشي |
                                  موضوع مقاله: 
                                  تخصصي  
                                   | 
								
                                
                                  
                                    | 
                                    
                                         | 
                                  
								
								   | 
								
								
								  | 
                                  
                                  
                                   | 
								
								
								   | 
								
								
								  | ارسال پیام به نویسنده مسئول | 
								
                                
                                | 
                                 |