رابطۀ استفادۀ بهینه از زمان و اثربخشی دبیران تربیت بدنی در مقطع راهنمایی استان کردستان
|
عبدالله فرهادفر1، میثم نظری قنبری2 |
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، بروجرد، ایران ، abdolla.farhadfar@yahoo.com 2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، بروجرد، ایران |
|
چکیده: (6084 مشاهده) |
هدف از این پژوهش بررسي و تبيين چگونگي صرف وقت و شناخت عوامل اتلاف وقت، و اثربخشی و تجزیهوتحلیل دبیران تربیت بدنی در مقطع راهنمایی، است. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ دبیران تربیت بدنی در مقطع راهنمایی استان کردستان است که 90 نفر آنها بهعنوان نمونه بهصورت تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامۀ استاندارد مدیریت زمان با 20 سؤال و اثربخشی دبیران با 21 سؤال بر مبنای مقیاس پنج ارزش لیکرت است. روایی پرسشنامهها به شکل صوری و با استفاده از آزمون کرونباخ پایایی پرسشنامۀ مدیریت زمان 88/. و پرسشنامۀ اثربخشی 84/. بهدست آمد. تجزیهوتحلیل اطلاعات با بهره گیری از آزمون ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن صورت گرفت. نتایج نشان داد که بین استفادۀ بهینه از زمان و اثربخشی، همچنین بین اهداف، برنامه ریزی و تعیین اولویت ها و اثربخشی دبیران تربیت بدنی در مقطع راهنمایی استان کردستان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. |
|
واژههای کلیدی: اثربخشی، استان کردستان، دبیران تربیت بدنی، مدیریت زمان، مقطع راهنمایی |
|
متن کامل [PDF 351 kb]
(2476 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|