[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 10 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 3 شماره 10 صفحات 33-21 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط بین اخلاق حرفه‌ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل‌گيری روابط پايدار ميان مشتری و فروشنده
احمد محمودی1، سارا کشکر2، مصطفی سلطانی2، ایوب اسلامی3
1- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، ah.mahmoudi1985@gmail.com
2- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
3- دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (4982 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر، تعیین ارتباط بین اخلاق حرفه‌ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل‌گيری روابطي پايدار (اعتماد، تعهد و وفاداری) ميان مشتری و فروشگاه است. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ مشتریان فروشگاه‌های لوازم ورزشی شهر قزوین بودند که با استفاده از فرمول کوکران370 نفر از طریق روش نمونه‌گیری در دسترس به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامۀ اخلاق حرفه‌ای فروشنده، اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان حسن قلی‌پور و همکاران (1391) بود. نتایج نشان داد که بین متغیرهای اعتماد، تعهد و وفاداری مشتریان با اخلاق حرفه‌ای فروشندگان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد و متغیر اخلاق حرفه‌ای بیشترین ارتباط و همبستگی (0/650= R) را با متغیر اعتماد دارد. همچنین نتایج  مستقل (05/0 P) نشان داد که بین دیدگاه مشتریان زن و مرد تنها در متغیرهای اعتماد و تعهد تفاوت معنادار وجود دارد. براساس نتایج پژوهش، اطلاع‌رسانی واقعی در مورد محصول عرضه‌شده، مدنظر قرار دادن منافع مشتری، رعایت اصل انصاف و صداقت در جلب اعتماد مشتریان از طریق ارائۀ محصولات باکیفیت و متناسب با خواسته‌ها و سلایق مشتریان از جمله قیمت‌گذاری و رسیدگی به شکایات و پیشنهادهای آنان می‌تواند به تقویت روابط با آنان از سوی فروشندگان فروشگاه‌های ورزشی بینجامد.

واژه‌های کلیدی: اخلاق حرفه‌ای، اعتماد، تعهد، فروشگاه ورزشی، وفاداری
متن کامل [PDF 732 kb]   (2867 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship between Sporting Goods Salespersons’ Work Ethics and Developing Close Relations between Customers and Salespersons. 3 2015; 3 (10) :21-33
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-495-fa.html

محمودی احمد، کشکر سارا، سلطانی مصطفی، اسلامی ایوب. ارتباط بین اخلاق حرفه‌ای فروشندگان لوازم ورزشی با شکل‌گيری روابط پايدار ميان مشتری و فروشنده. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394; 3 (10) :21-33

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-495-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 10 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645