[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 10 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 3 شماره 10 صفحات 55-45 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش‌بینی تصمیمات رفتاری تماشاگران فوتبال حرفه‌ای: نقش کیفیت نتیجه، کیفیت عملکردی و رضایت‌مندی
کریم زهره وندیان1، اسفندیار خسروی زاده2
1- دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ا یران ، k.zohrevand8098@gmail.com
2- دانشگاه اراک، اراک، ایران
چکیده:   (5188 مشاهده)

هدف پژوهش، بررسی نقش کیفیت نتیجه، کیفیت عملکردی و رضایت‌مندی در پیش‌بینی تصمیمات رفتاری تماشاگران فوتبال حرفه‌ای است. روش تحقیق حاضر توصیفی-همبستگی و از نوع کاربردی است. جامعۀ آماری کلیۀ تماشاگران بازی پرسپولیس-استقلال در نیم‌فصل 1393 بودند؛ نمونۀ آماری براساس جدول مورگان و روش نمونۀ در دسترس، 384 نفر انتخاب شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه و برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون) در نرم‌افزار SPSS16 استفاده شد. نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات و ابعاد آن (کیفیت نتیجه و کیفیت عملکردی) با رضایت‌مندی و تصمیمات رفتاری تماشاگران ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، بین ابعاد کیفیت نتیجه (کیفیت بازی و عملکرد تیم‌ها) و ابعاد کیفیت عملکردی (به‌جز بعد امنیت) با رضایت‌مندی و تصمیمات رفتاری تماشاگران ارتباط مثبت و معناداری مشاهده شد. همچنین نتایج نشان داد کیفیت عملکردی پیش‌بینی‌کنندۀ قوی‌تری نسبت به کیفیت نتیجه، برای تصمیمات رفتاری تماشاگران است. یافته‌ها نشان می‌دهد که کیفیت خدمات و رضایت‌مندی، می‌تواند تماشاگران را مجاب به تصمیم‌گیری برای حضور مجدد در ورزشگاه کند. ازاین‌رو مدیران باشگاه‌ها باید به بهبود سطح کیفیت خدمات به‌منظور افزایش وفاداری مشتری اقدام کنند.

واژه‌های کلیدی: تصمیمات رفتاری، تماشاگران فوتبال، رضایت‌مندی، کیفیت خدمات، کیفیت عملکردی، کیفیت نتیجه
متن کامل [PDF 616 kb]   (1906 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Predicting Spectators’ Behavioral Intentions in Professional Football: The Role of Outcome Quality, Functional Quality and Satisfaction. 3 2015; 3 (10) :45-55
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-497-fa.html

زهره وندیان کریم، خسروی زاده اسفندیار. پیش‌بینی تصمیمات رفتاری تماشاگران فوتبال حرفه‌ای: نقش کیفیت نتیجه، کیفیت عملکردی و رضایت‌مندی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394; 3 (10) :45-55

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-497-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 10 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645