[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 10 - ( پاییز 1394 ) ::
جلد 3 شماره 10 صفحات 84-73 برگشت به فهرست نسخه ها
بازاریابی رابطه‌مند به‌عنوان پیش‌بینی برای رفتار خرید مشتریان ورزشی: مطالعۀ باشگاه های تندرستی بانوان مشهد
بهاره قلی زاده1، مهدی طالب پور2، محمد کشتی دار3
1- دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
2- دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران ، mtalebpour@um.ac.ir
3- دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده:   (5501 مشاهده)

امروزه، اقدامات بازاریابی در بسیاري از باشگاه­ های حرفه ­ای براي حفظ مشتریان و افزایش ارتباط بیشتر با آنها بیش از پیش آشکار، و به یکی از اولویت­ های اصلی آنها تبدیل شده است. هدف از این تحقیق پیش‌بینی رفتا­ر ­خرید مشتریان از طر­یق نقش باز­اریابی رابطه­‌مند در باشگاه­‌های تندرستی بانوان مشهد بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- تحلیلی است. جامعۀ آماری شامل مشتریان باشگاه­­­ های تندرستی بانوان مشهد به تعداد 91 باشگاه بود که از طریق نمونه‌گیری خوشه­ ای و طبقه­ ای با تخصیص مناسب با توجه به فرمول کوکران 54 با­شگاه و 350 نفر به‌عنوان نمونۀ نهایی به‌صورت تصادفی انتخاب شد. بر­­­­­­­­ا­ی جمع‌آوری داده­ ها از دو پرسشنامۀ استاند­ارد بازاریابی رابطه‌مند کیم (RM) (2008) و پرسشنامۀ رفتار خرید کیم (CB) (2008) استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل از نرم‌افزارهای اس پی اس اس،  با نسخۀ 18 و لیزرل، با نسخۀ50. 8 استفاده شد. یافته­­­­­ ها نشان داد بازاریابی رابطه‌مند، رابطۀ معناداری با رفتار­ خرید مشتریان باشگاه‌های تندرستی بانوان دارد. با توجه به یافته­ ها توصیه می­شود باشگاه­ها با استفاده از کارشناسان متخصص بازاریابی ورزشی و طراحی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، جهت افزایش حضور مجدد مشتریان صحه بگذارند.

واژه‌های کلیدی: اعتماد، باشگاه های تندرستی، تمایل به حضور مجدد، راهکارهای بازاریابی ارتباطی، رفتار مصرف‌کننده
متن کامل [PDF 775 kb]   (3928 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Relationship Marketing: A Predictor of Sport Consumers' Buying Behavior (A Study of Women's Fitness Clubs in Mashhad). 3 2015; 3 (10) :73-84
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-501-fa.html

قلی زاده بهاره، طالب پور مهدی، کشتی دار محمد. بازاریابی رابطه‌مند به‌عنوان پیش‌بینی برای رفتار خرید مشتریان ورزشی: مطالعۀ باشگاه های تندرستی بانوان مشهد. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394; 3 (10) :73-84

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-501-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 10 - ( پاییز 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710