[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 11 - ( زمستان 1394 ) ::
جلد 3 شماره 11 صفحات 20-9 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل نقش عوامل درونی و بیرونی بر تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی
فهیمه ابراهیمی1، فرشاد تجاری2، رضا نیک بخش2
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تهران، ایران ، ebrahimi422@yahoo.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تهران، ایران
چکیده:   (4703 مشاهده)

هدف از تحقیق حاضر، تحلیل  نقش عوامل درونی و بیرونی بر تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی است و به‌صورت میدانی انجام گرفت. جامعۀ آماری تحقیق شامل استفاده‌کنندگان از پارک‌ها و باشگاه‌های ورزشی در شهر تهران بود. برای نمونۀ تحقیق 402 نفر (206 مرد، 196 زن) به‌صورت تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. به‌منظور دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامۀ 50 سؤالی محقق‌ساخته استفاده شد که روایی آن را 15 نفر از استادان دانشگاه‌ها و متخصصان تأیید کردند. پایایی آن در آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با استفاده از آلفای کرونباخ برای تمامی شاخص‌ها بیشتر از 0/7 محاسبه شد. برای توصیف داده‌ها از آزمون‌های آمار توصیفی شامل شاخص‌های گرایش مرکزی و پراکندگی و درصد فراوانی استفاده شد. به‌منظور تحلیل داده‌ها، از آزمون KMO  برای کفایت نمونه، تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی عامل‌ها و تحلیل عاملی تأییدی برای ارزیابی متغیرها، به کمک نرم افزارهای  SPSS نسخۀ 20 و Lisrel نسخۀ 8.8 استفاده شد. نتایج نشان داد عوامل درونی نقش بیشتری بر تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی دارد.

واژه‌های کلیدی: ادراک، انگیزش، اوقات فراغت، تصمیم‌گیری، جذابیت، شخصیت.
متن کامل [PDF 561 kb]   (1998 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

An Analysis of the Role of Internal and External Factors on Consumers' Decision-Making in Their Free Time with an Approach of Physical Activity. 3 2016; 3 (11) :9-20
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-604-fa.html

ابراهیمی فهیمه، تجاری فرشاد، نیک بخش رضا. تحلیل نقش عوامل درونی و بیرونی بر تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394; 3 (11) :9-20

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-604-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 11 - ( زمستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645