[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 14 - ( پاییز 1395 ) ::
جلد 4 شماره 14 صفحات 49-37 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر گرایش به بازار بر وفاداری مشتریان با توجه به کیفیت خدمات در پارک‌های آبی
محسن اسمعیلی1، مهدی رسولی2، جواد مرادی3، نازنین راسخ2
1- استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی، تهران، ایران ، M_smaeili2006@yahoo.com
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی، تهران، ایران
3- کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (4738 مشاهده)

هدف تحقیق حاضر، طراحی مدل تأثیر گرایش به بازار بر وفاداری مشتریان با توجه به متغير ميانجي كيفيت خدمات بود. تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و روش گردآوری داده‌ها توصیفی و پیمایشی است. جامعۀ آماری، مشتریان و کارکنان پارک‌های آبی کشور بودند که با نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 230 نفر از کارکنان و 250 نفر از مشتريان از شش پارک آبی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه‌ای با روایی محتوایی و صوری تأییدشده و پایایی 0/79، مصاحبه، مشاهده و مطالعۀ کتابخانه‌ای بود. روش تحلیل داده‌ها استفاده از معادلات ساختاریSEM از طریق نرم‌افزار AMOS نسخۀ 18 و SPSS نسخۀ 20 بود. یافته‌ها نشان داد تمامی ارزش‌های شاخص‌های برازش مدل در حد قابل قبول است و برازش مدل تأیید می‌شود. یافته‌ها بیانگر آن بود که بازارگرايي بر وفاداری مشتریان به‌طور مستقيم تأثیر معنا‌داری ندارد، ولي بر كيفيت خدمات تأثیر معنا‌داری دارد. كيفيت خدمات نيز می‌تواند نقش واسطه را در ارتباط گرایش به بازار و رفتار مصرف‌کننده ايفا كند. به مديران پارک‌های آبی پیشنهاد می‌شود ضمن تدوين راهبردهاي بازاريابي در راستاي اهداف به متغير كيفيت خدمات و ارتقای آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

واژه‌های کلیدی: پارک‌های آبی، فرهنگ بازار، کیفیت خدمات، گرایش به بازار، مشتریان، وفاداری.
متن کامل [PDF 547 kb]   (2243 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. حمیدی‌زاده، محمدرضا و غمخواری، سیده معصومه (1388). «شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان براساس مدل سازمان‌های پاسخگوی سریع». فصلنامۀ پژوهشنامۀ بازرگانی، ش 52، ص 210-187.
2. 2. رنجبریان، بهرام و براری، مجتبی (1388). «تأثیر بنیان‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری مشتریان: مقایسۀ بانک‌های دولتی و خصوصی». فصلنامۀ پژوهشنامۀ مدیریت اجرایی. سال نهم، ش 2 (پیاپی 36)، ص 100-83.
3. 3. کفاش‌پور، آذر؛ زنده‌دل، احمد و خواجه‌ای، رزیتا (1389). «تأثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمانی به واسطه بازارمحوری (مطالعه موردی: هتل‌های سه، چهار و پنج ستارۀ شهر مشهد)». پژوهشنامۀ اقتصاد و کسب‌وکار، سال اول، ش 1، ص 88-73.
4. 4. محمدی، روح‌الله؛ شهلایی، جواد و کارگر، غلامعلی (1390). «رابطۀ بین کیفیت خدمات ادراک‌شده و وفاداری مشتریان استخرهای سرپوشیدۀ اصفهان». تهران، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی، ص 40-31.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Market Orientation on Customer Loyalty with an Emphasis on Service Quality in Water Parks. 3 2016; 4 (14) :37-49
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-806-fa.html

اسمعیلی محسن، رسولی مهدی، مرادی جواد، راسخ نازنین. تأثیر گرایش به بازار بر وفاداری مشتریان با توجه به کیفیت خدمات در پارک‌های آبی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (14) :37-49

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-806-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 14 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645