ارائۀ مدل و رتبهبندی عوامل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی شمالغرب کشور
|
علی ایمان پور قاضیجهانی1، میر حسن سید عامری2 |
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران ، a_igj@yahoo.com 2- استاد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران |
|
چکیده: (2549 مشاهده) |
چکیده
هدف تحقیق حاضر رتبهبندی عوامل بازاریابی و ارائه مدل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی شمالغرب کشور است. پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و روش تحقیق مطالعات علی است. ابزار پژوهش، پرسشنامه سیفپناهی شعبانی (1392) و جامعه آماری شامل تمام مدیران و كاركنان اماکن ورزشی از جمله سالنها، مجموعههای ورزشی، استادیومها و ... شهرستان هاي استانهاي آذربایجانشرقی، آذربايجان غربي و اردبيل بود. روش نمونهگیری این تحقیق تصادفی طبقهای و نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 350 نفر تعیین شد. دادههای گردآوری شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل و با استفاده از تاپسیس عوامل موثر در استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی رتبهبندی گردید. به منظور ارزیابی نیکویی برازش مدل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی از نرمافزار ایموس استفاده شده و شاخصهای مربوط به نیکویی برازش مطالعه شده است. با توجه به دگرگونيها و چالشها، شركتها و سازمان هايي مي توانند در آينده موفق باشند كه داراي ديدگاه بازاريابي بسيار قوي باشند. براي دستيابي به چنين بازاريابي بايد عواملي از قبيل مديريت، محيط، استراتژي، بخش بندی بازار هدف و موقعیت را بعنوان عوامل موثر مد نظر قرار دارد.
|
|
واژههای کلیدی: استراتژی، اماکن ورزشی، بازاریابی، رتبه بندی، مدل |
|
متن کامل [PDF 584 kb]
(724 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|