تدوین الگوی ساختاری تأثیر کیفیت اطلاعرسانی بر انگیزۀ دانشجویان در مشارکت به فعالیتهای ورزشی: نقش میانجی محدودیتها
|
حبیب هنری1، علی خزایی1، احمد محمودی2، محسن کوثری پور3 |
1- دانشگاه علامه طباطبائی 2- دانشگاه علامه طباطبائی ، ah.mahmoudi1985@gmail.com 3- دانشگاه پیام نور |
|
چکیده: (3165 مشاهده) |
هدف پژوهش، تدوین الگوی ساختاری تأثیر کیفیت اطلاعرسانی بر انگیزۀ دانشجویان در مشارکت به فعالیتهای ورزشی: نقش میانجی محدودیتها در دانشجویان دختر و پسر ورزشکار دانشگاه علامه طباطبائی تهران بود. روش پژوهش از نوع توصیفی ـ همبستگی و جامعۀ آماری پژوهش، کلیۀ دانشجویان دختر و پسر دانشگاه بودند که در سال تحصیلی 1395-1394 در جشنوارۀ ورزشی دانشگاه مشارکت داشتند (650=N). تعداد نمونۀ آماری پژوهش با استفاده از جدول مورگان برای پسران 196 نفر و برای دختران 148 نفر بود. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامۀ ایک سو (2010) بود. روایی آن توسط متخصصان مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آن 89 درصد بهدست آمد. دادهها جهت مدلیابی به روش معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار آموس[1] نسخۀ 24 تحلیل شدند. نتایج پژوهش تأییدکنندۀ روابط ساختاری مفروض بود؛ بهطوریکه کیفیت اطلاعرسانی بهطور مستقیم (25/0) و هم بهطور غیرمستقیم از طریق میانجی محدودیت (09/0-) بر انگیزه تأثیر داشت. متغیر محدودیت بهطور مستقیم بر انگیزههای دانشجویان تأثیر معنادار و معکوس داشت (76/0-). بنابراین نتایج مدل ساختاری بیانکنندۀ آن است که با افزایش اطلاعرسانی و کاهش محدودیتها، انگیزۀ شرکت در مسابقات ورزشی در بین دانشجویان دختر و پسر بیشتر میشود.
|
|
واژههای کلیدی: انگیزه، دانشجویان ورزشکار، فعالیتهای ورزشی، کیفیت اطلاعرسانی، محدودیت. |
|
متن کامل [PDF 597 kb]
(760 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|