[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 16 - ( بهار 1396 ) ::
جلد 5 شماره 16 صفحات 47-35 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران
جواد فسنقری1، علی بنسبردی2، پروین شوشی نسب2
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران ، j.fesanghary68@gmail.com
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران
چکیده:   (4850 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم­ های لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش این تحقیق توصيفي از نوع همبستگی است كه به شكل ميداني انجام گرفت. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمامی هواداران تیم‌های لیگ برتر فوتبال ایران است. در این پژوهش از روش نمونه ­گیری خوشه ­ای تصادفی استفاده شد، به این صورت که کشور به مناطق پنج­گانه تقسیم و سپس اطلاعات مورد نیاز تحقیق جمع ­آوری شد. ابزار مورد استفاده پرسشنامه ­ای شامل چهار بخش برای جمع ­آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای تحقیق بود. روایی و پایایی پرسشنامه پیش از استفاده بررسی و تأیید شد. از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازۀ پرسشنامه و از ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی ارتباط متغیرهای تحقیق با یکدیگر و از مدلسازی معادلات ساختاری با نرم‌ لیزرل، برای ارائۀ مدل تحقیق استفاده شد. نتایج نشان داد که تمایز، اعتبار و تشابه هویت برند به‌ترتیب با ضریب اثر 0/48، 0/39 و 0/22، بیشترین و کمترین تأثیر را بر روی جذاب کردن هویت برند باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران دارند و جذابیت هویت برند با ضریب اثر 0/82، بیشترین تأثیر را در ایجاد هویت تیمی هواداران داشته است.
واژه‌های کلیدی: اعتبار هویت برند، تشابه هویت برند، تمایز هویت برند، جذابیت هویت برند، هویت تیمی هواداران
متن کامل [PDF 147 kb]   (1124 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. ابراهیمی، ابوالقاسم؛ خلیفه، مجتبی؛ سمیع‌زاده، مهدی (1391). «بررسی تأثیر فرایندهای روان‌شناختی هویت برند و شخصیت برند بر وفاداری برند»، چشم‌انداز مدیریت بازرگانی، ش 12، ص 208 -189.
2. 2. ابری، اکبر؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ خزائی پول، جواد؛ سلیمی، مهدی (1393). «مقایسه عوامل مؤثر بر همذات‌پنداری هواداران با تیم‌های ورزشی باسابقه و تیم‌های تازه‌تأسیس (مطالعه موردی هواداران تیم فوتبال سپاهان اصفهان و تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان)»، نشریه مدیریت ورزشی، دورۀ 6، ش 2، ص 213-191.
3. 3. همدمی، صبیحه (1390). «ارتباط بین ایجاد برند برتر با تجارت محصولات ورزشی». پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشگاه ارومیه، ص 1.
4. 4. هومن، حیدرعلی (1391). «مدل‌یابی معادلات ساختاری با کمک نرم‌افزار لیزرل». چ پنجم، تهران: سمت.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Investigating the Relationship between Brand Identity and Team Identity of Fans in Iran Football Premier League Teams. 3 2017; 5 (16) :35-47
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-884-fa.html

فسنقری جواد، بنسبردی علی، شوشی نسب پروین. بررسی ارتباط هویت برند با هویت تیمی هواداران در تیم های لیگ برتر فوتبال ایران . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (16) :35-47

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-884-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 16 - ( بهار 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645