[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 33-25 برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین ارتباط رگرسیونی ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان در ورزش
مونا رضایی1، کیوان ملانوروزی2، حبیب هنری3
1- استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران
2- استادیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران ، keivannorozy @gmail.com
3- دانشیار گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
چکیده:   (3984 مشاهده)
هدف از این تحقیق تعیین ارتباط رگرسیونی بین ارزش ویژۀ برند و وفاداری مشتریان ورزشی است. جامعۀ آماری شامل مشتریان برندهای ورزشی با نمونۀ تصادفی بود. از 350 پرسشنامه، 340 مورد بررسی شد. ابزار دو پرسشنامۀ محقق‌ساخته است که به تأیید استادان مدیریت ورزشی رسیده است. روايي سازه از طریق تحليل عاملي تأييدي بررسي شد. پرسشنامه‌ها شامل ارزش ویژۀ برند (0/859=α) و پرسشنامۀ وفاداری مشتریان (0/814=α) هستند که به‌صورت 5 گزینه‌ای لیکرت از کاملاً موافقم (5) تا کاملاً مخالفم (1) درجه‌بندی شدند. روش تجزیه‌وتحلیل شامل تحلیل عاملی تأییدی، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه بود. اطلاعات توسط نرم‌افزارهای آماري SPSS21.0 و LISREL تجزیه‌وتحلیل شدند. براساس یافته‌های تحقیق، ضريب همبستگي بين ارزش ویژۀ برند و وفاداری مشتریان در سطح اطمینان 99 درصد معنا­دار است. بیشترین همبستگی بین آگاهی برند و تمایل به خرید مجدد (0/60=r) و کمترین همبستگی بین تصویر برند و تمایل به خرید کالاهای جنبی (0/22=r) گزارش شد. ضريب همبستگي چندگانۀ ارزش ویژۀ برند و وفاداری مشتریان با توجه به F و (0/01=α) معنا­دار است. ضريب تبيين تعدیل‌شده 0/547 است. تمامی شاخص ­ها در حد بسیار مطلوب گزارش شده ­اند.
واژه‌های کلیدی: ارزش ویژۀ برند، آگاهی برند، تصویر برند، مدل رگرسیونی، وفاداری مشتری
متن کامل [PDF 227 kb]   (959 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. احسانی، محمد؛ جوانی، وحید (1391). «بررسی تأثیر نام تجاری تیم‌های موفق بر میزان وفاداری هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران»، تحقیق‌های کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش، ش 2، ص 98-89.
2. 2. بمپوری، مهین (1389). «بررسی رابطۀ بین برند کارفرما و وفاداری نیروی انسانی در شرکت ارژن»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، ص 15-9.
3. 3. تقی‌زاده، سمیرا (1389). «رابطۀ بین ابعاد ارزش ویژۀ برند و نیات رفتاری مشتریان: مطالعۀ موردی شرکت بیمۀ ایران»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، ص 11-7.
4. 4. تکلی، همیلا (1391). «مدلسازی ارزش ویژۀ برند مبتنی بر مشتری کمیتۀ ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، رسالۀ دکتری، دانشگاه تهران، ص 23-30.
5. 5. مؤتمنی، علیرضا؛ مرادی، هادی؛ همتی، امین (1389). «تأثیر شخصیت و تصویر نام تجاری بر وفاداری مشتریان»، مدیریت بازرگانی، ش 4، ص 106-89.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

To Determine the Regression Relationship between Brand Equity and Customer Loyalty in Sport. 3 2017; 5 (17) :25-33
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-929-fa.html

رضایی مونا، ملانوروزی کیوان، هنری حبیب. تعیین ارتباط رگرسیونی ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان در ورزش . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (17) :25-33

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-929-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645