[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) ::
جلد 5 شماره 17 صفحات 56-45 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر کیفیت خدمات بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه‌های خصوصی: ارائۀ مدل
رسول نظری1، سوسن حدادی2
1- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران ، nazarirasool@yahoo.com
2- کارشناس‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
چکیده:   (4871 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر ارائۀ مدل اثر کیفیت خدمات بر رضایت‌مندی، وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه‌های خصوصی است. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی و از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است، ضمن اینکه جمع‌آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام گرفت. جامعۀ آماری کلیۀ مشتریان باشگاه‌های خصوصی اصفهان (5 سال سابقۀ عضویت) در سال 1395 به تعداد 750 نفر بودند. با استناد به فرمول کوکران 254 نفر به‌عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه‌های کیفیت خدمات (محمودی، 1394)، رضایت‌مندی مشتریان (ملک اخلاق، 1389) و ارتقای جایگاه استراتژیک برند (قوامی، 1394) استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان، پایایی از طریق آلفای کرونباخ به‌ترتیب 0/90، 0/91، 0/92 محاسبه شد. برای تجزیه‌وتحلیل یافته‌ها از روش تحلیل مسیر معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت خدمات بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند تأثیر دارد. اجراي مدل‌های اندازه‌گیری تأثیر استراتژی‌های کیفیت خدمات بر رضایت‌مندی، وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه‌های خصوصی نشان‌دهندۀ برازش بالا و تأیید مدل مفهومي پژوهش است. ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود مدیران باشگاه‌ها رویکرد ارائۀ خدمات را متناسب با علایق و خواسته‌های مشتریان به‌منظور ارتقای جایگاه برند در بازار رقابتی مدنظر قرار دهند.
واژه‌های کلیدی: برند، رضایت‌مندی، کیفیت خدمات، مشتریان، وفاداری
متن کامل [PDF 288 kb]   (1432 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty and Promoting Brand Strategic Position of Private Clubs: Providing a Model. 3 2017; 5 (17) :45-56
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-931-fa.html

نظری رسول، حدادی سوسن. اثر کیفیت خدمات بر رضایت‌مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه‌های خصوصی: ارائۀ مدل. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (17) :45-56

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-931-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 17 - ( تابستان 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660