RT - Journal Article T1 - Development And Validation Of Scale To Measure Internal Branding In Sport Federations. JF - ntsmj YR - 2022 JO - ntsmj VO - 10 IS - 36 UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-1461-fa.html SP - 147 EP - 161 K1 - scale K1 - Brand K1 - Internal Branding K1 - Sports Federations AB - هدف از پژوهش حاضر ساخت و اعتبار سنجی ابزاری برای سنجش برند سازی درونی در فدراسیون‌های ورزشی بود. ازاین‌رو روش‌شناسی پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از حیث نحوه‌ی گردآوری اطلاعات، از نوع همبستگی است که به‌طور مشخص مبتنی بر مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS 3 است. جامعه آماری این تحقیق را تمامی کارکنان، مدیران فدراسیون‌های ورزشی ایران (1062 نفر) تشکیل می‌دادند؛ و بر اساس شاخص بارکلای حجم نمونه(195) موردنیاز برای تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار مورداستفاده در پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی سازه پرسشنامه از روش تحلیل عاملی تأییدی و همچنین روایی محتوایی و صوری آن به تائید متخصصان صاحب‌نظر (7n=) در حوزه برند و مدیریت بازاریابی ورزشی رسید. اعتبار پرسشنامه نیز با روش پایایی ترکیبی(97/0) و آلفای کرون باخ(973/0) مناسب ارزیابی شد. یافته‌های پژوهش حاضر حاکی از آن است که فعالیت‌های آموزشی، جلسات گروهی، جلسات توجیهی، ارتباطات داخلی و فعالیت‌های رهبری و مدیریتی عواملی هستند که بر روی برند سازی درونی فدراسیون‌های ورزشی تأثیر می‌گذارند و پیشنهاد می‌شود نظارت لازم بر حسن اجرای تمامی مراحل ایجاد نظام برند سازی درونی به‌صورت مستمر و مؤثر از طریق مدیران و روسای فدراسیون‌ها انجام پذیرد. همچنين مؤلفه‌های اصلي اين ابزار می‌تواند توسط مديران ورزشي براي توسعه برند سازی دروني مورداستفاده قرار گيرد. LA eng UL http://ntsmj.issma.ir/article-1-1461-fa.html M3 ER -