RT - Journal Article T1 - Factors Influencing Use of Quick Response Codes (QR) in Sport Products Purchase JF - ntsmj YR - 2017 JO - ntsmj VO - 5 IS - 18 UR - http://ntsmj.issma.ir/article-1-959-fa.html SP - 59 EP - 71 K1 - mobile K1 - perceived trust K1 - Quick Response Codes K1 - sport products K1 - technology acceptance model AB - با توجه به افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، فناوری تلفن همراه به‌عنوان ابزاری قوی و مفید برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مصرف­ کنندگان استفاده می‌شود. یکی از روش ­های برقراری ارتباط، کدهای پاسخ سریع است. بدین منظور تحقیق حاضر با هدف ارائۀ عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع در محصولات ورزشی با انتخاب 280 نفر از دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه کردستان به‌صورت سرشماری، با روش همبستگی و با استفاده معادلات ساختاری انجام پذیرفت. در مجموع 139 نفر از دانشجویان از این کدها استفاده کرده بودند. با بررسی پیشینه، پرسشنامۀ مناسب با اهداف تحقیق استفاده شد که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصان و روایی سازۀ آن با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و همسانی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. به‌منظور تحلیل داده­ ها، آمار توصیفی و استنباطی (مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم‌افزارهای آماری 22 spss و Amos 22 به‌کار گرفته شد. یافته­ ها نشان دادند مدل ارائه‌شده برازش مناسبی دارد؛ بنابراین مدل و مؤلفه‌های آن می­تواند مدل مناسبی در جهت ارائۀ عوامل مؤثر بر استفاده از کدهای پاسخ سریع در محصولات ورزشی باشد و مورد توجه بازاریابان ورزشی قرار گیرد. LA eng UL http://ntsmj.issma.ir/article-1-959-fa.html M3 ER -