New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1392
10
1
gregorian
2014
1
1
1
3
online
1
fulltext
fa
تحلیل محتوای پایان نامه ها و رساله های رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور بر اساس روش شناسی تحقیق
Content Analysis of Physical Education Dissertations and Theses in Payam Noor University Based on Research Methodology
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
هدف پژوهش حاضر، تحلیل محتوای پایاننامههای کارشناسیارشد و رسالههای دکتری رشتۀ تربیت بدنی دانشگاه پیام نور براساس روششناسی تحقیق بود. جامعۀ آماری تحقیق، شامل پایاننامهها و رسالههای تربیت بدنی دانشگاه پیام نور از ابتدا تا پایان تابستان 1392 بود که تمام آنها بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند (341N=). ابزار تحقیق برگۀ کدگذاری با ضریب توافق مناسب بین کدگذاران (پی اسکات 92/0) بود. نتایج نشان داد که بیشتر روش تحقیقها از نظر راهبرد توصیفی (2/76 درصد)، از نظر اجرا پیمایشی (3/44) و از نظر هدف کاربردی (100 درصد) بوده است. روش نمونهگیری تصادفی ساده (5/30 درصد) و کلشمار (2/18 درصد) بیشترین بودند. ابزار پرسشنامه (2/59 درصد) و آزمون (7/31 درصد) بیشترین استفاده را در پایاننامهها و رسالههای تربیت بدنی دانشگاه پیام نور دارند. وضعیت ابزار مورد استفاده نیز در وهلۀ اول بیشتر استاندارد (3/63 درصد) و در وهلۀ دوم محققساخته (3/32 درصد) است. روایی صوری (4/19 درصد)، بیشترین استفاده را در انواع روایی داشته است. برای محاسبۀ پایایی نیز بیشتر از آلفای کرونباخ استفاده شده است. علاوهبر این، مقیاس لیکرت در بین مقیاسهای اندازهگیری، بیشترین استفاده را داشته است.
The aim of this study was content analysis of master dissertations and doctoral theses in the field of physical education in Payam Noor University (PNU) based on research methodology. The statistical population consisted of all dissertations and theses in the field of physical education in PNU from the beginning till the end of the summer of 2013 and all were selected as the statistical sample of the study (N=341). A coding sheet with an appropriate coefficient of agreement between coders (P-Scott 0.92) was used. The results showed that the majority of the research methods were descriptive (%76.2) based on strategy, survey (%44.3) based on performing and application (%100) based on goals. Also, simple random (30.5%) and the total number (%18.2) sampling method were used more than other methods. Questionnaires (%59.2) and tests (%31.7) were most used in physical education dissertations and theses in PNU. Status of these instruments was firstly standard (%63.3) and secondly researcher-made (%32.3). Face validity (19.4%) was used more than other validity types. In order to determinate reliability, Cronbach's alpha was used more. In addition, the Likert scale was used more than other measuring scales.
پایاننامه, تحلیل محتوا, تربیت بدنی, رساله, روششناسی تحقیق
Content Analysis, Research Methodology, Dissertation, Thesis, Physical Education
65
74
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-1-23&slc_lang=fa&sid=1
حمید
قاسمی
ghasemione@yahoo.com
10031947532846001593
10031947532846001593
Yes
دانشگاه پیام نور، ایران