New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1393
4
1
gregorian
2014
7
1
2
5
online
1
fulltext
fa
بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران
A Survey of Creative Educational Climate from the Perspective of Physical Education Students of Shahid Beheshti University of Tehran
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p dir="RTL" style="text-align: justify;">هدف از اين تحقيق، بررسی جو آموزشی خلاق از نگاه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهيد بهشتي تهران بود. روش تحقیق، توصيفي- تحليلي از نوع پيمايشي بود. جامعۀ آماری، کلیۀ دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند (295 دانشجو) كه با توجه به جدول مورگان 167 پرسشنامه در بین دانشجویان پخش و از این بین 148 پرسشنامه به محقق برگردانده شد. از پرسشنامۀ استاندارد براي گردآوري اطلاعات استفاده شد و در تجزيهوتحليل داده­ ها از روشهای آمار توصيفي و آزمون کولموگروف اسمیرنوف، تی مستقل و تحلیل واریانس در سطح معناداری 0.05 <span dir="LTR">α=</span> استفاده شد. نتایج نشان داد از دید و نگرش دانشجویان، مؤلفه­ های بحث و مباحثه، آزادي و فرصت دادن به ايده­ ها بهترتیب در رتبه ­های اول تا سوم قرار دارند و مؤلفه­ هاي خطرپذيري و چالش در رتبه­ هاي آخر از ده مؤلفۀ تأثير­گذار بر جو آموزشي خلاق قرار گرفته­ اند. در بخش آمار استنباطي تحقيق، نتایج آزمون تی مستقل نشان داد تفاوت معنا­داری بین نگرش دانشجویان مرد و زن به جو آموزشی خلاق وجود ندارد (0/955=<span dir="LTR">sig</span>). بهطور کلی نتایج نشان داد که مؤلفه­ های خطرپذیری و چالش از دید دانشجویان در جو آموزشی خلاق در رتبه­ های پایین قرار گرفته است که توجه مسئولان آموزشی و استادان را به این مسئله می­طلبد.</p>
<p style="text-align: justify;"><em>This study</em> <em>aimed at surveying</em><em> creative educational climate from the perspective of physical education students of Shahid Beheshti University of Tehran. The descriptive-analytical method was used in this survey. </em><em>The statistical </em><em>population</em><em> consisted of </em><em>295</em><em> physical education </em><em>students of Shahid Beheshti University and according to</em> <em>Morgan table,</em><em> 167 </em><em>questionnaires</em> <em>were</em> <em>distributed</em> <em>among them and</em> <em>148</em> <em>questionnaires</em> <em>were</em> <em>returned</em> <em>to the</em> <em>researchers</em><em>. </em><em>A</em> <em>standardized</em> <em>questionnaire was used to collect the data.</em> <em>To analyze the data, descriptive statistics and K-S test, independent t test and ANOVA were used (α=0.05).</em> <em>The results</em> <em>showed that from the students' perspective,</em><em> discussion and debate, freedom and proposed ideas occupied the first to third place respectively, and risk taking and challenges were the last out of the ten factors influencing creative educational climate. In inferential statistics, independent t test results showed no significant differences between the perspectives of male and female students on creative educational climate (sig=0.955). Overall, results showed that risk taking and challenges factors were placed in the lower positions from the students' perspective on creative educational climate and educational authorities and professors should consider this issue.</em></p>
استادان, بحث و مباحثه, جو خلاق, دانشجویان, دانشگاه شهید بهشتی
professors, discussion and debate, creative climate, students, Shahid Beheshti University
25
35
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-1-34&slc_lang=fa&sid=1
سیدعماد
حسینی
10031947532846003077
10031947532846003077
No
دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
مسعود
یمینی فیروز
yamini _sport@yahoo.com
10031947532846003078
10031947532846003078
Yes
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل،ایران
مازیار
کلاشی
10031947532846003079
10031947532846003079
No
دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
موسی
یمینی فیروز
10031947532846003080
10031947532846003080
No
دانشگاه علوم پزشکی، بابل، ایران