New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1394
10
1
gregorian
2016
1
1
3
11
online
1
fulltext
fa
تحلیل نقش عوامل درونی و بیرونی بر تصمیمگیری مصرفکنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی
An Analysis of the Role of Internal and External Factors on Consumers' Decision-Making in Their Free Time with an Approach of Physical Activity
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<p style="text-align: justify;"><span dir="RTL">هدف از تحقیق حاضر،</span> <span dir="RTL">تحلیل نقش عوامل درونی و بیرونی بر تصمیمگیری مصرفکنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی بود. روش تحقیق توصیفی است و بهصورت میدانی انجام گرفت. جامعۀ آماری تحقیق شامل استفادهکنندگان از پارکها و باشگاههای ورزشی در شهر تهران بود. برای نمونۀ تحقیق 402 نفر (206 مرد، 196 زن) بهصورت تصادفی خوشهای انتخاب شدند. بهمنظور دستیابی به اهداف تحقیق از پرسشنامۀ 50 سؤالی محققساخته استفاده شد که روایی آن را 15 نفر از استادان دانشگاهها و متخصصان تأیید کردند. </span><span dir="RTL">پایایی آن در آزمون مقدماتی با 30 آزمودنی و با استفاده از آلفای کرونباخ برای تمامی شاخصها بیشتر از 0/7 محاسبه شد</span><span dir="RTL">. </span><span dir="RTL">برای توصیف دادهها از آزمونهای آمار توصیفی شامل شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی و درصد فراوانی استفاده شد. </span><span dir="RTL">بهمنظور تحلیل دادهها، از آزمون KMO </span><span dir="RTL"> برای کفایت نمونه، تحلیل عاملی اکتشافی برای شناسایی عاملها و تحلیل عاملی تأییدی برای ارزیابی متغیرها، به کمک نرم افزارهای SPSS</span><span dir="RTL"> نسخۀ 20 و </span><span dir="RTL">Lisrel نسخۀ 8.8 استفاده شد</span><span dir="RTL">.</span> <span dir="RTL">نتایج نشان داد عوامل درونی نقش بیشتری بر تصمیمگیری مصرفکنندگان در زمان اوقات فراغت با رویکرد فعالیت بدنی دارد.</span></p>
<p style="text-align: justify;">The present study aimed at analyzing the role of internal and external factors on consumers' decision-making in their free time with the approach of physical activity. The method was descriptive and field. The statistic population included users of parks and sport clubs in Tehran city. 402 subjects (206 men, 196 women) were selected as the sample by cluster random sampling method. A researcher-made 50-item questionnaire was used to collect data. Its validity was confirmed by 15 university professors and experts and its reliability was computed more than 0.7 in a preliminary test with 30 subjects using Cronbach's alpha test for all indicators. Descriptive statistics including central tendency, dispersion and frequency percentage were used to describe data. For data analysis, KMO test was used for sample efficiency; exploratory factor analysis was applied to identify factors and confirmatory factor analysis was used to evaluate the variables using SPSS 20 and Lisrel 8.8. The results showed that internal factors played a more important role in consumers' decision-making in their free time with the approach of physical activity.</p>
ادراک, انگیزش, اوقات فراغت, تصمیمگیری, جذابیت, شخصیت.
attractiveness, decision-making, leisure time, motivation, perception, personality.
9
20
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-316-2&slc_lang=fa&sid=1
فهیمه
ابراهیمی
ebrahimi422@yahoo.com
10031947532846004784
10031947532846004784
Yes
دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تهران، ایران
فرشاد
تجاری
10031947532846004785
10031947532846004785
No
دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تهران، ایران
رضا
نیک بخش
10031947532846004786
10031947532846004786
No
دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی، تهران، ایران