New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1398
9
1
gregorian
2019
12
1
7
26
online
1
fulltext
fa
ارائۀ مدل و رتبهبندی عوامل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی شمالغرب کشور
Formulating model and Ranking the factors of strategic marketing of sport facilities of Iran northwest
تخصصي
Special
كاربردي
Applicable
<p dir="RTL"><strong>چکیده</strong></p>
<p dir="RTL">هدف تحقیق حاضر رتبهبندی عوامل بازاریابی و ارائه مدل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی شمالغرب کشور است. پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی و روش تحقیق مطالعات علی است. ابزار پژوهش، پرسشنامه سیفپناهی شعبانی (1392) و جامعه آماری شامل تمام مدیران و كاركنان اماکن ورزشی از جمله سالن<span dir="LTR"></span>ها، مجموعه<span dir="LTR"></span>های ورزشی، استادیوم<span dir="LTR"></span>ها و ... شهرستان هاي استان<span dir="LTR"></span>هاي آذربایجانشرقی، آذربايجان غربي و اردبيل بود. روش نمونهگیری این تحقیق تصادفی طبقهای و نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 350 نفر تعیین شد. دادههای گردآوری شده با استفاده از مدل معادلات ساختاری تجزیهوتحلیل و با استفاده از تاپسیس عوامل موثر در استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی رتبهبندی گردید. به منظور ارزیابی نیکویی برازش مدل استراتژی بازاریابی اماکن ورزشی از نرمافزار ایموس استفاده شده و شاخصهای مربوط به نیکویی برازش مطالعه شده است. با توجه به دگرگونيها و چالشها، شركتها و سازمان هايي مي توانند در آينده موفق باشند كه داراي ديدگاه بازاريابي بسيار قوي باشند. براي دستيابي به چنين بازاريابي بايد عواملي از قبيل مديريت، محيط، استراتژي، بخش بندی بازار هدف و موقعیت را بعنوان عوامل موثر مد نظر قرار دارد. <span dir="LTR"></span><br />
</p>
<p dir="RTL"></p>
<p><strong>Abstract</strong><br />
The current research aims at ranking marketing factors and offering a strategic marketing model for northwest sports facilities. This study is a kind of applied research with descriptive procedure. The instrument was the questionnaire of <span dir="RTL">ُ</span>SeifPanahi Shabani (2013) and the population was all of the managers and staff of sport facilities such as halls and sports complex and stadiums of West Azerbaijan, East Azerbaijan, and Ardabil provinces. Stratified random sampling was used and 350 participants were chosen as the sample by Morgan table<span dir="RTL">.</span> The collected data was analyzed by structural equation model and was ranked by establishing the effective factors in strategy of sports facilities marketing. In order to assess the goodness of the model of sports facilities marketing strategy, Amos Graphics software was used<span dir="RTL">.</span> Considering the challenges and variations, only the companies and organizations with very strong marketing viewpoints can be successful in future. To achieve such a marketing, factors such as management, environment, strategy, target market segmentation and conditions must be considered as the influencing factors.</p>
استراتژی, اماکن ورزشی, بازاریابی, رتبه بندی, مدل
marketing, model, ranking, sports facilities, strategy
55
64
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-678-1&slc_lang=fa&sid=1
علی
ایمان پور قاضیجهانی
a_igj@yahoo.com
100319475328460012325
100319475328460012325
Yes
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
میر حسن
سید عامری
ha_ameri2003@yahoo.com
100319475328460012326
100319475328460012326
No
استاد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران