New Trends in Sport Management
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
3
Literature & Humanities
http://ntsmj.issma.ir
1
admin
2423-3293
2423-3293
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1396
7
1
gregorian
2017
10
1
5
18
online
1
fulltext
fa
راهکارهای توسعة برند باشگاه فوتبال فولاد خوزستان
Brand Development Strategies for Foolad Khouzestan Football Club
تخصصي
Special
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="font-size:14px;"><span style="font-family: b nazanin;">هدف از این پژوهش ارائۀ راهکارهایی بهمنظور توسعۀ برند باشگاه فوتبال فولاد خوزستان بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ مدیران ارشد باشگاه به تعداد 15 نفر بودند که بهعلت محدود بودن جامعۀ آماری تحقیق نمونه برابر با جامعه در نظر گرفته شد و از روش نمونه­ گیری تمامشمار استفاده شد. </span><span style="background: white none repeat scroll 0% 0%;"><span style="color: black;"><span style="font-family: b nazanin;">ابزار تحقیق پرسشنامۀ محققساخته بود</span></span><span style="color: rgb(51, 51, 51);"><span style="font-family: b nazanin;">.</span></span></span><span style="font-family: b nazanin;"> روایی پرسشنامه با نظر 10 تن از استادان مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0/85 بهدست آمد. برای تجزیهوتحلیل داده ­ها از آزمون دوجمله­ ای و فریدمن استفاده شد. پرسشنامه مشتمل بر 53 گویه در زمینۀ بررسی قوت ­ها، ضعف­ ها، فرصت­ ها، تهدیدها برند باشگاه فولاد خوزستان بود. پس از تجزیهوتحلیل قوت­ ها، ضعف­ ها، فرصت­ ها، تهدیدها و تشکیل ماتریس ارزیابی هر یک از عوامل داخلی و خارجی برند باشگاه فولاد خوزستان، محرز شد که باشگاه فولاد خوزستان در زمینۀ برند در موقعیت </span><span dir="LTR">SO</span><span style="font-family: b nazanin;"> قرار دارد که بهترین موقعیت برای یک سازمان محسوب می­ شود و باید از راهبرد (رشد و ساخت) استفاده کند.</span></span></div>
<div style="text-align: justify;">The aim of this study was to offer strategies to develop brand for Foolad Khouzestan football club. The population consisted of all senior managers of this club (N=15). Due to the limited number of population, all of them were considered as the sample and the census sampling method was applied. A researcher-made questionnaire was used to collect the data. The validity of the questionnaire was confirmed by 10 sport management professors and using Cronbach's alpha, the reliability was determined to be 0.85. The Friedman and Binomial tests were used to analyze the data. The questionnaire consisted of 53 items of strengths, weaknesses, opportunities, and threats of brand in Foolad Khouzestan football club.­ Strengths, weaknesses, opportunities, and threats were analyzed, evaluation matrix of internal and external factors of brand in Foolad Khouzestan football club was created and it was determined that the brand of Foolad Khouzestan football club was in SO position; this is the best position for an organization and it should use growth and development strategy.</div>
باشگاه فولاد خوزستان, برنامۀ راهبردی, بیانیۀ رسالت, تحلیل SWOT, تداعیات برند
brand association, Foolad Khouzestan club, mission statement, strategic plan, SWOT analysis
33
46
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-391-4&slc_lang=fa&sid=1
Mahtab
Khanmohammadi
مهتاب
خان محمدی
m.khanmohamadi2012@gmail.com
10031947532846007524
10031947532846007524
Yes
MSc Student of Sport Management, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
دانشجوی کارشناسیارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
Abdolrahman
Mehdipour
عبدالرحمن
مهدی پور
10031947532846007525
10031947532846007525
No
Associate Professor, Department of Sport Management, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
Sedighe
Heydarinejad
صدیقه
حیدری نژاد
10031947532846007526
10031947532846007526
No
Professor, Department of Sport Management, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
Amin
Khatibi
امین
خطیبی
10031947532846007527
10031947532846007527
No
Assistant Professor, Department of Sport Management, Shahid Chamran University of Ahvaz, Iran
استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران