ارائۀ مدل ساختاری نقش توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجیگری تبلیغات در رویدادهای کشتی
مطالعۀ موردی: لیگ حرفهای کشتی آزاد و فرنگی
|
مجتبی مولایی1 ، مهدی کهندل2، عباس خدایاری3، کوروش قهرمان تبریزی4 |
1- دانشگاه آزادزرند 2- دانشاه آزاد کرج ، kohandel.m.2019@gmail.com 3- دانشگاه آزاد کرج 4- دانشگاه شهیدباهنرکرمان |
|
چکیده: (2741 مشاهده) |
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجیگری تبلیغات در رویدادهای کشتی تدوین شده است. پژوهش حاضر از نوع روش تحقیق آمیخته و از لحاظ هدف تحقیق، کاربردی توسعهای و از نوع پژوهشهای میدانی است. جامعۀ آماری پژوهش در بخش کیفی شامل اعضای کمیسیون گردشگری ورزشی کمیتۀ ملی المپیک و مدیران فدراسیون کشتی، وزارت ورزش و کمیتۀ ملی المپیک و همچنین در بخش کمی شامل تماشاچیان حاضر در فینال رقابتهای لیگ حرفهای کشتی بود که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. بهمنظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامههای محققساخته استفاده شد که روایی صوری، روایی سازه و پایایی پرسشنامهها بررسی و تأیید شد. نتایج پژوهش با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری نشان داد که توسعۀ گردشگری ورزشی با ضریب اثر مستقیم (87/0=β) تأثیر مثبت و معناداری بر جذب تماشاچی دارد، اما ضریب اثر مستقیم تبلیغات (013/0- =β) نشان از عدم تأثیر معنادار تبلیغات بر مقولۀ جذب تماشاچی دارد. همچنین اثر غیرمستقیم و معنادار توسعۀ گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی (006/0- =β) مشاهده نشد و تبلیغات نقش میانجی ایفا نمیکند. |
|
واژههای کلیدی: تبلیغات، تماشاچی، کشتی، گردشگری ورزشی، لیگ حرفهای. |
|
متن کامل [PDF 873 kb]
(793 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|