[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 29 - ( تابستان 1399 ) ::
جلد 8 شماره 29 صفحات 131-117 برگشت به فهرست نسخه ها
عوامل مؤثر بر برندسازی برنامه‌های تلویزیونی ورزش‌محور در ایران
حسین زارع1 ، وحید شجاعی 2، محمد حامی3 ، بهاره سلیمانی تپه سری4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. ، shojaei.vahid@yahoo.com
3- استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران.
4- استادیار گروه مدیریت ورزشی، موسسه آموزش عالی غیر دولتی ادیب مازندران، ساری، ایران
چکیده:   (2511 مشاهده)
 تلویزیون از عناصر مهم صنعت ارتباطاتِ جهانی محسوب می‌شود، به‌گونه‌ای که سبک زندگی بیشتر افراد به‌شدت تحت‌الشعاع ظهورِ این ابررسانه که خود متشکل از شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف است، قرار گرفته است. هدف از این تحقیق، شناسایی عوامل مؤثر بر برندسازی برنامه‌های تلویزیونی ورزش‌محور در ایران بوده است. در این تحقیق همبستگی که به‌صورت کاربردی و با رویکرد تحلیل عاملی اکتشافی انجام گرفت، 164 نفر مشتمل بر کارشناسان رسانه و نیز مدیریت ورزشی که دانش کافی در مورد رسانه‌های دیداری و شنیداری داشتند، به‌عنوان نمونۀ تحقیق به پرسشنامۀ محقق‌ساختۀ 39 سؤالی مرتبط با موضوع که با مطالعۀ کتاب‌ها و مقالات مرتبط حاصل شده و روایی صوری و محتوایی و نیز پایایی آن به تأیید رسیده بود، به‌صورت داوطلبانه پاسخ دادند. یافته‌های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که چهار عامل به‌عنوان عوامل مؤثر بر برندسازی برنامه‌های تلویزیونی ورزش‌محور در ایران شناسایی شده‌اند که عبارت‌اند از: رویکرد برنامه، عوامل زمینه‌ای، کیفیت اجرا و محتوای برنامه. اين چهار عامل در کنار هم بیش از 70 درصد واريانس را در برندسازی برنامه‌های ورزشی تلویزیونی در کشور تبيين می‌کنند. نتیجۀ کلی تحقیق نشان داد که عمده متغیرهای مؤثر در برندسازی برنامه‌های ورزشی تلویزیونی تحت کنترل مدیران سیما قرار دارند که می‌توان با برنامه‌ریزی استراتژیک در این زمینه، بستر لازم برای توسعه و بهره‌وری از برنامه‌های تلویزیونی برندشده را هموار ساخت.
 
واژه‌های کلیدی: ایران، برندسازی، برنامۀ تلویزیونی ورزش‌محور، تحلیل عاملی.
متن کامل [PDF 235 kb]   (1430 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zare H, Shojaei V, Hami M, Soleymani Tapesari B. Factors Influencing Branding of Sport-Based TV Programs in Iran. 3 2020; 8 (29) :117-131
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1492-fa.html

زارع حسین، شجاعی وحید، حامی محمد، سلیمانی تپه سری بهاره. عوامل مؤثر بر برندسازی برنامه‌های تلویزیونی ورزش‌محور در ایران . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1399; 8 (29) :117-131

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1492-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 29 - ( تابستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645