[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 10 شماره 39 صفحات 82-63 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اعتباریابی الگوی تجارت الکترونیک در بازاریابی خدمات ورزشی با رویکرد پژوهش ترکیبی
محمدحسین نفر1 ، شیوا ازادفدا2 ، علی محمد صفانیا3 ، الهه حیدریان4
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران.
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران ، shiva.azad966@gmail.com
3- استاد تمام گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران.
4- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد دماوند، دماوند، ایران.
چکیده:   (1539 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی الگوی تجارت الکترونیک در بازاریابی خدمات ورزشی با رویکرد پژوهش ترکیبی بود. روش تحقیق با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا به عبارتی ترکیبی است. جامعه آماری شامل دو بخش بود، جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران بودند. رشته تحصیلی و داشتن تالیفات علمی مرتبط با موضوع، دارا بودن سمت‌های مدیریتی و تجارب اجرایی در حوزه تجارت الکترونیک از جمله شاخص­های انتخاب لیست اولیه صاحب­نظران بود. اندازه نمونه در این پژوهش بر مبنای شاخص اشباع نظری برابر با 17 نفر بود، کارشناسان حوزه حورزش و دانشجویان رشته تربیت بدنی و همچنین مشتریان باشگاه های ورزشی بودند. بر این اساس 370 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری در مرحله کیفی مصاحبه باز بود و با نرم­افزار Maxqda تحلیل شد. در بخش کمی ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مستخرج از کدهای بخش کیفی بود که با نرم افزار AMOS تجزیه و تحلیل شد. بر مبنای تحلیل داده­ها 84 مفهوم اولیه، 20 مقوله اصلی و 5 هسته اصلی شناسایی شد. در بخش کمی نیز نتایج بدست آمده بیانگر تایید گویه­ها و عوامل در آزمون های تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم بودبه این معنی بارهای عاملی گویه ها و عوامل بالاتر از 4/0 بودند. به موجب این نتایج می­توان استنباط کرد که طراحی مدل تجارت الکترونیک در در بازاریابی خدمات ورزشی با شانس و اقبال محقق نمی­شود بلکه یک فرایند هدفمند است که در بسیاری از ویژگی­ها و حالت­ها ریشه دارد.
واژه‌های کلیدی: پژوهش ترکیبی، تجارت الکترونیک، در بازاریابی خدمات ورزشی.
متن کامل [PDF 536 kb]   (734 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nafar M, azadfada S, safanya A M, heidarian E. Identifying and validating the e-commerce model in the marketing of sports services with a combined research approach. 3 2023; 10 (39) :63-82
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1835-fa.html

نفر محمدحسین، ازادفدا شیوا، صفانیا علی محمد، حیدریان الهه. شناسایی و اعتباریابی الگوی تجارت الکترونیک در بازاریابی خدمات ورزشی با رویکرد پژوهش ترکیبی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (39) :63-82

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1835-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4700