شناسایی و اعتباریابی الگوی تجارت الکترونیک در بازاریابی خدمات ورزشی با رویکرد پژوهش ترکیبی
|
محمدحسین نفر1 ، شیوا ازادفدا2 ، علی محمد صفانیا3 ، الهه حیدریان4  |
1- دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران. 2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران ، shiva.azad966@gmail.com 3- استاد تمام گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تهران، تهران، ایران. 4- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه ازاد اسلامی، واحد دماوند، دماوند، ایران. |
|
چکیده: (1539 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اعتباریابی الگوی تجارت الکترونیک در بازاریابی خدمات ورزشی با رویکرد پژوهش ترکیبی بود. روش تحقیق با توجه به هدف تحقیق آمیخته یا به عبارتی ترکیبی است. جامعه آماری شامل دو بخش بود، جامعه آماری در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران بودند. رشته تحصیلی و داشتن تالیفات علمی مرتبط با موضوع، دارا بودن سمتهای مدیریتی و تجارب اجرایی در حوزه تجارت الکترونیک از جمله شاخصهای انتخاب لیست اولیه صاحبنظران بود. اندازه نمونه در این پژوهش بر مبنای شاخص اشباع نظری برابر با 17 نفر بود، کارشناسان حوزه حورزش و دانشجویان رشته تربیت بدنی و همچنین مشتریان باشگاه های ورزشی بودند. بر این اساس 370 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری در مرحله کیفی مصاحبه باز بود و با نرمافزار Maxqda تحلیل شد. در بخش کمی ابزار پژوهش شامل پرسشنامه مستخرج از کدهای بخش کیفی بود که با نرم افزار AMOS تجزیه و تحلیل شد. بر مبنای تحلیل دادهها 84 مفهوم اولیه، 20 مقوله اصلی و 5 هسته اصلی شناسایی شد. در بخش کمی نیز نتایج بدست آمده بیانگر تایید گویهها و عوامل در آزمون های تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم بودبه این معنی بارهای عاملی گویه ها و عوامل بالاتر از 4/0 بودند. به موجب این نتایج میتوان استنباط کرد که طراحی مدل تجارت الکترونیک در در بازاریابی خدمات ورزشی با شانس و اقبال محقق نمیشود بلکه یک فرایند هدفمند است که در بسیاری از ویژگیها و حالتها ریشه دارد. |
|
واژههای کلیدی: پژوهش ترکیبی، تجارت الکترونیک، در بازاریابی خدمات ورزشی. |
|
متن کامل [PDF 536 kb]
(734 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|