[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) ::
جلد 10 شماره 38 صفحات 183-165 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین چارچوب مفهومی تجارت اجتماعی در صنعت ورزش
حسین براخاص 1، شهرام شفیعی2 ، مهرعلی همتی نژاد3 ، حسن قره خانی4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران. ، brakhashossien@yahoo.com
2- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
3- استاد مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
4- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
چکیده:   (1027 مشاهده)
هدف از این پژوهش تدوین چارچوب تجارت اجتماعی در صنعت ورزش بود. روش تحقیق از نوع کیفی با رویکرد اکتشافی نظام­مند (تحلیل مضمون) انتخاب شد. جامعه آماری پژوهش­ شامل دو بخش منابع انسانی (مدیران و مشاوران کسب‌وکارهای ورزشی، اساتید و صاحب­نظران بازاریابی ورزشی و رسانه­های  اجتماعی) و منابع اطلاعاتی (علمی، کتابخانه­ای و رسانه­ای مرتبط و معتبر) بود. مصاحبه شوندگان و منابع اطلاعاتی به تعداد قابل کفایت، به‌صورت هدفمند و بر مبنای رسیدن به اشباع نظری انتخاب شدند (18 نفر و 32 سند). ابزار پژوهش شامل مصاحبه­های اکتشافی نیمه ساختارمند به همراه مطالعه کتابخانه­ای نظام‌مند بود. روایی ابزار بر اساس شایستگی عملی، اعتبار حقوقی و علمی نمونه، نظر خبرگان و توافق بین مصححان ارزیابی و تائید گردید. جهت تحلیل یافته­ها از روش کدگذاری مفهومی چندمرحله­ای (باز، گزینشی و موضوعی) با رویکرد تحلیل مضمون استفاده شد. چارچوب مفهومی نهایی شامل 93 مؤلفه، 32 بُعد، 14 منظر و 5 سطح شناسایی شده بود. سطوح و منظرها به ترتیب اثرگذاری- اثرپذیری بین متغیرهای زیر مجموعه آن­ها شامل سطح ظرفیت اکوسیستمی تجارت اجتماعی در ورزش، سطح سیستم تجارت اجتماعی در ورزش، سطح مدیریت و توسعه تجارت اجتماعی در ورزش، سطح عوامل راهبردی وضعیتی تجارت اجتماعی در ورزش و سطح سودمندی و پیامدهای توسعه تجارت اجتماعی ورزشی بود. براساس یافته­های پژوهش می­توان گفت توسعه ارتباطات و کسب سود بیشتر کسب‌وکارهای ورزشی نیازمند به‌کارگیری استراتژی تغییر و نوآوری در محیط کسب و کارها و استفاده از رویکردهای نوین بازاریابی و ارتباطات مشتریان، به همراه شبکه ­سازی محیطی مبتنی بر فناوری جدید بازاریابی و تجارت است.
واژه‌های کلیدی: تجارت اجتماعی، رسانه های اجتماعی، اکوسیستم تجاری ورزشی، فضای آنلاین، صنعت ورزش
متن کامل [PDF 476 kb]   (319 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Brakhas H, shafiee S, Hemmatinezhad M A, Gharehkhani H. Develop a conceptual framework for social commerce in the sports industry. 3 2022; 10 (38) :165-183
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1971-fa.html

براخاص حسین، شفیعی شهرام، همتی نژاد مهرعلی، قره خانی حسن. تدوین چارچوب مفهومی تجارت اجتماعی در صنعت ورزش. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (38) :165-183

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1971-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 38 - ( پاییز 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645