[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 7 - ( زمستان 1393 ) ::
جلد 2 شماره 7 صفحات 21-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر تبلیغات بر جذب و حفظ مشتریان مجموعه های ورزشی آبی منتخب کشور
خدیجه سلیم نژاد1، ناهید اتقیا2، حمید قاسمی3
1- دانشگاه الزهرا، تهران، ایران
2- دانشگاه الزهرا، تهران، ایران ، Natghia2000@yahoo.com
3- دانشگاه پیام نور،البرز، ایران
چکیده:   (6888 مشاهده)

هدف از این تحقیق بررسی تأثیر تبلیغات بر جذب و حفظ مشتریان مجموعه‌های ورزشی آبی منتخب کشور بود. روش تحقیق، از لحاظ هدف کاربردی و نحوة گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری پژوهش 400 نفر از مشتریان مجموعه‌های ورزشی آبی (سرزمین موج‌های آبی مشهد، مجموعة ایرانیان مشهد، مجموعة ساحلی آفتاب مشهد، دهکدة آبی پارس تهران) است. اطلاعات لازم از طریق پرسشنامة محقق‌ساخته‌ای که به تأیید 7 تن از استادان مدیریت ورزشی رسیده بود و روایی سازة آن با تحلیل عاملی اکتشافی و پایایی آن براساس آلفای کرونباخ 0/887 به‌دست آمد، در مجموعه‌های ورزشی آبی منتخب کشور در محدودة زمانی سال 1393 جمع‌آوری شد. برای بررسی طبیعی بودن توزیع متغیرهای تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (K-S)، برای بررسی جذب و حفظ مشتریان از ّّآزمون تی تک‌نمونه‌ای و برای مقایسة مجموعه‌های آبی از نتایج آزمون آنوا و تعقیبی شفه استفاده شد. نتایج نشان داد که تبلیغات این مجموعه‌های ورزشی آبی بر جذب (جلب توجه، ایجاد علاقه، تمایل و اقدام) و حفظ (اعتماد، رضایت و وفاداری) مشتریان مؤثر است و بین آنها فقط در جذب مشتری و نه در حفظ مشتریان، اختلاف معناداری وجود دارد. در راستای ارزیابی تبلیغاتی الگوی پیشنهادی ارائه شد.

واژه‌های کلیدی: تأثیر تبلیغات، جذب مشتری، حفظ مشتری، مجموعه ورزشی آبی، منتخب.
متن کامل [PDF 797 kb]   (5425 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Survey of the Effect of Advertising on Attraction and Retention of Customers in Iran Selected Aquatic Sport Complexes. 3 2015; 2 (7) :9-21
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-400-fa.html

سلیم نژاد خدیجه، اتقیا ناهید، قاسمی حمید. بررسی تأثیر تبلیغات بر جذب و حفظ مشتریان مجموعه های ورزشی آبی منتخب کشور. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1393; 2 (7) :9-21

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-400-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 7 - ( زمستان 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645