بررسی مقالات بازاریابی ورزشی نشریات علمی- پژوهشی با استفاده از تحلیل استنادی و محتوایی
|
محبوبه خداپرست1، مهدی سلیمی2 |
1- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران 2- دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران ، m.salimi@spr.ui.ac.ir |
|
چکیده: (6726 مشاهده) |
هدف پژوهش حاضر بررسی مقالات بازاریابی ورزشی نشریات علمی- پژوهشی با استفاده از تحلیل استنادی و محتوایی بود. جامعۀ آماری کلیۀ مقالات حوزۀ بازاریابی ورزشی نشریات علمی پژوهشی ایران بود (n=62). ابزار تحقیق برگۀ کدگذاری بود که روایی آن را استادان متخصص تأیید کردند، و ضریب توافق بین کدگذاران براساس آزمون اسکات 0/87 بهدست آمد. از 184 نویسنده، بیشترین تعداد (79/9 درصد) را مردان، افراد با رتبۀ علمی استادیار (29/9 درصد)، و با وابستگی به دانشگاه تهران (26/1درصد) تشکیل میدادند. بیشترین مقالات (24/2 درصد) در نشریات مدیریت ورزشی و مطالعات مدیریت ورزشی منتشر شده بود. روش آمار توصیفی با 27/8 درصد، بیشترین روش آماری استفادهشده در مقالات و بیشترین گرایش موضوعی (24/2 درصد) مربوط به حمایت مالی در ورزش بود. میانگین ضریب همکاری 0/49 درصد نشاندهندۀ میزان همکاری نسبتاً مطلوب نویسندگان بود و مقالات با سه نویسنده 37/1 درصد مقالات را در برمیگرفت. بیشترین استنادات به مقالات (65/3 درصد) و از نظر زبان به منابع لاتین (72/7 درصد) بود. با توجه به یافتهها توصیه میشود که در انتشار مقالات حوزههای مختلف بازاریابی ورزشی تعادل بیشتری رعایت شود و محققان از روشهای آمار استنباطی در پژوهشهای خود بیشتر استفاده کنند. |
|
واژههای کلیدی: بازاریابی، تحلیل استنادی، تحلیل محتوایی، نشریات علمی پژوهشی، ورزش |
|
متن کامل [PDF 610 kb]
(4740 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|