[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 12 - ( بهار 1395 ) ::
جلد 4 شماره 12 صفحات 23-32 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسۀ مدیریت دانش مربیان و ارائۀ کیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان در استخرهای سرپوشیده
احمد ترک فر1، لیلا قربانی قهفرخی2، بهاره حقانی3، صدیقه اسلامی4
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، شیراز، ایران
2- دانشگاه پیام نور، ایران
3- دانشگاه علوم تحقیقات هرمزگان، بندرعباس، ایران
4- دانشگاه پیام نور، ایران ، aeslami2008@gmail.com
چکیده:   (1830 مشاهده)

هدف از مطالعۀ حاضر، مقايسۀ مدیریت دانش مربیان و کيفيت ارائۀ خدمات از ديدگاه مشتريان در استخرهاي سرپوشيدۀ دولتي و خصوصي شهر اصفهان است. روش پژوهش حاضر توصيفي- پيمايشي است. نمونه‌ها شامل 308 مشتري در دو گروه استخرهاي دولتي و خصوصي بود که با روش تصادفي انتخاب شدند. در این پژوهش از دو پرسشنامۀ کيفيت خدمات (سروکوال) و پرسشنامۀ محقق‌ساخته مدیریت دانش مربیان استفاده شده است. پرسشنامۀ سروکوال شامل پنج مؤلفه ملموسات، قابليت اطمينان، پاسخ‌دهی، تضمين، و همدلي بود. در تحقيق حاضر، به‌منظور تعیین روايي پرسشنامه، از روايي محتوايي و صوري استفاده شد و پايايي آن با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ (0/86) به‌دست آمد. روایی پرسشنامۀ مدیریت دانش 0/71 و پایایی آن 0/86 به‌دست آمد. نتایج نشان می‌دهد ميانگين نظرهای مشتريان در زمینۀ کيفيت ارائۀ خدمات استخرهاي خصوصي بیشتر از استخرهاي دولتي است. همچنین یافته‌ها نشان داد عملکرد استخرهاي خصوصي در زمينۀ سه مؤلفۀ ملموسات، تضمين و پاسخگویی به‌طور معناداري بهتر از عملکرد استخرهاي دولتي بود. به‌هرحال عملکرد استخرهاي دولتي و خصوصي در مؤلفه‌های قابليت اطمينان و همدلي اختلاف معناداري نداشت.

واژه‌های کلیدی: استخرهای خصوصی، استخرهای دولتی، کیفیت خدمات، مدل سروکوال، مدیریت دانش، مشتری
متن کامل [PDF 394 kb]   (959 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. اسکندری، سهیلا و صمدی، عباس (1390). "بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر رضایت مشتریان بانک ملی شهرستان تویسرکان (براساس مدل سروکوال)". فصلنامۀ مدیریت، ش 21، ص 40-30.
2. 2. اندام، رضا؛ مهدی‌زاده، رحیمه و علی‌آبادی، مژگان (1393). " بازاریابی در باشگاه‌های خصوصی و دولتی آمادگی جسمانی و ایروبیک: نقش کیفیت خدمات، رضایتمندی و وفاداری مشتریان". دوفصلنامۀ مدیریت و توسعۀ ورزش، دورۀ 4، ش1، ص 13-1.
3. 3. حیدری‌نژاد، صدیقه؛ اخلاقی، هدی؛ شفیع‌نیا، پروانه و شریفی بحرینی، نرگس (1394). "بررسی کیفیت خدمات باشگاه‌های بدنسازی شهر اهواز از دیدگاه مشتریان". پژوهشنامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دورۀ 11، ش 21، ص 156-149.
4. 4. داغبندان، الهیار (1389). "بررسی ارتباط رضایت مشتریان بخشی، توانمندسازی، تکنیک‌های بازاریابی خارجی با کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه‌ای استان گیلان". فصلنامۀ بازاریابی، ش 3، ص 42-35.
5. 5. رنجبریان، بهرام (1389). "مقایسۀ ماهیت کیفیت خدمات با رضایت مشتریان: کاربرد نظریۀ سیستم خاکستری". مجلۀ مهندسی صنایع و مدیریت، دورۀ 1، ش 2، ص 20-3.
6. 6. شاهوردیانی، شادی (1389). " طراحی ابزار سنجش کیفیت خدمات پژوهشی مبتنی بر مدل سروکوآل". مجلۀ حسابداری مدیریت، دورۀ 3، ش 5، ص 95-87.
7. 7. علیدوست قهفرخی، ابراهیم؛ کوزه‌چیان، هاشم؛ جلالی فراهانی، مجید و ترکی، محمد (1389). "بررسی و مقایسه رضایتمندی مشتریان زن باشگاه‌های بدنسازی خصوصی و دولتی شهر تهران". مطالعات مبانی مدیریت ورزشی، ش 4، ص 18-11.
8. 8. کوزه‌چیان، هاشم؛ گوهر رستمی، حمیدرضا و احسانی، محمد (1388). "مقایسۀ رضایت‌مندی مشتریان باشگاه‌های بدنسازی خصوصی و دولتی مردان شهر تهران". نشریۀ مدیریت ورزشی، ش 1، ص 49-37.
9. 9. همتی، فریده؛ کاکویی، حسین؛ آقابخشی، حبیب و بیگلریان، اکبر (1380). "سنجش میزان رضایت خدمت گیرندگان مجتمع‌های توانبخشی روزانۀ شهر تهران با دیدگاه مشتری‌گرایی". مجلۀ توانبخشی، دورۀ 2، ش 6 و 7، ص 21-14.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Comparison of Coaches' Knowledge Management and Service Quality from the Viewpoints of Customers in Indoor Swimming Pools . 3. 2016; 4 (12) :23-32
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-630-fa.html

ترک فر احمد، قربانی قهفرخی لیلا، حقانی بهاره، اسلامی صدیقه. مقایسۀ مدیریت دانش مربیان و ارائۀ کیفیت خدمات از دیدگاه مشتریان در استخرهای سرپوشیده. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (12) :23-32

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-630-fa.html



دوره 4، شماره 12 - ( بهار 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3921