[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 5، شماره 18 - ( پاییز 1396 ) ::
جلد 5 شماره 18 صفحات 33-46 برگشت به فهرست نسخه ها
راهکارهای توسعة برند باشگاه فوتبال فولاد خوزستان
مهتاب خان محمدی 1، عبدالرحمن مهدی پور2، صدیقه حیدری نژاد3، امین خطیبی4
1- دانشجوی کارشناسی‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران ، m.khanmohamadi2012@gmail.com
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
3- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
4- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، ایران
چکیده:   (1040 مشاهده)
هدف از این پژوهش ارائۀ راهکارهایی به‌منظور توسعۀ برند باشگاه فوتبال فولاد خوزستان بود. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ مدیران ارشد باشگاه به تعداد 15 نفر بودند که به‌علت محدود بودن جامعۀ آماری تحقیق نمونه برابر با جامعه در نظر گرفته شد و از روش نمونه­ گیری تمام‌شمار استفاده شد. ابزار تحقیق پرسشنامۀ محقق‌ساخته بود. روایی پرسشنامه با نظر 10 تن از استادان مدیریت ورزشی تأیید شد و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ 0/85 به‌دست آمد. برای تجزیه‌وتحلیل داده ­ها از آزمون دوجمله­ ای و فریدمن استفاده شد. پرسشنامه مشتمل بر 53 گویه در زمینۀ بررسی قوت ­ها، ضعف­ ها، فرصت­ ها، تهدیدها برند باشگاه فولاد خوزستان بود. پس از تجزیه‌وتحلیل قوت­ ها، ضعف­ ها، فرصت­ ها، تهدیدها و تشکیل ماتریس ارزیابی هر یک از عوامل داخلی و خارجی برند باشگاه فولاد خوزستان، محرز شد که باشگاه فولاد خوزستان در زمینۀ برند در موقعیت SO قرار دارد که بهترین موقعیت برای یک سازمان محسوب می­ شود و باید از راهبرد (رشد و ساخت) استفاده کند.
واژه‌های کلیدی: باشگاه فولاد خوزستان، برنامۀ راهبردی، بیانیۀ رسالت، تحلیل SWOT، تداعیات برند
متن کامل [PDF 173 kb]   (513 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. اصفهانی، نوشین؛ مسکین، عالیه (1392). «برنامۀ راهبردی توسعۀ برند با تأکید بر تداعیات برند در باشگاه فولاد ماهان سپاهان»، پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه الزهرا تهران، ص 6.
2. 2. الوانی، سید مهدی (1384). «مدیریت عمومی»، ویراست دوم، تهران: نشر نی، ص 59.
3. 3. بحرالعلوم، حسن (1381). «ارتباط بین سبک مدیریت با رضایت شغلی کارشناسان سازمان تربیت بدنی شاغل در تهران»، پژوهش در علوم ورزشی، ش 4، ص 99-83.
4. 4. پارسائیان، علی؛ اعرابی، محمد (1387). «مدیریت استراتژیک»، تهران: دفتر پژوهش‌های فرهنگی، ص 24.
5. 5. پرهیزگار، محمدمهدی؛ ابراهیمی عابد، محدثه (1391). «بررسی تأثیر ابعاد ارزش ویژۀ برند در مدل آکر بر ارزش ویژۀ برند از دید مصرف‌کننده؛ مطالعۀ موردی برند سامسونگ»، مجلۀ بررسی‌های بازرگانی‌ علمی ترویجی، ش 11، ص 64.
6. 6. سلطان حسینی، محمد؛ نصر اصفهانی، داود؛ جوانی، وجیهه؛ سلیمی، مهدی (1390). «تعیین سهم نسبی وفاداری به برند از تداعی برند در بین هواداران لیگ برتر فوتبال ایران»، نشریۀ مدیریت ورزشی، ش 9، ص 107-87.
7. 7. فراهانی، ابوالفضل؛ قاسمی، حمید (1393). «مدلسازی ارزش ویژۀ برند مبتنی بر هوادار (AFBBE) باشگاه‌های فوتبال ایران»، پژوهش‌های کاربردی در مدیریت، ش 3، ص 64-51.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khanmohammadi M, Mehdipour A, Heydarinejad S, Khatibi A. Brand Development Strategies for Foolad Khouzestan Football Club. 3. 2017; 5 (18) :33-46
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-957-fa.html

خان محمدی مهتاب، مهدی پور عبدالرحمن، حیدری نژاد صدیقه، خطیبی امین. راهکارهای توسعة برند باشگاه فوتبال فولاد خوزستان. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1396; 5 (18) :33-46

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-957-fa.html



دوره 5، شماره 18 - ( پاییز 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3792