[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۴، شماره ۱۴ - ( پاییز ۱۳۹۵ ) ::
جلد ۴ شماره ۱۴ صفحات ۳۵-۲۳ برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران
سیدعماد حسینی۱، سعید امیرنژاد۲، مرضیه السادات سرکشیک۳
۱- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
۲- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل، ایران
۳- کارشناسی‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شمال، آمل، ایران ، Saba.sarkeshik@gmail.com
چکیده:   (۶۰۳۹ مشاهده)

هدف این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ مشتریان و مسئولان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران، استادان مدیریت ورزشی و کارکنان ادارۀ ورزش و جوانان شمال غرب تهران بود. برای جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه‌ای طراحی شد که روایی سازۀ آن از طریق تحلیل عاملی  و پایایی آن به روش کرونباخ (آلفا 0.81) تأیید شد. پرسشنامۀ این پژوهش دارای 30 سؤال بود؛ 10 سؤال آن به ویژگی جمعیت‌شناسی پاسخگویان تعلق داشت و 20 سؤال دیگر بر مبنای طیف پنج‌درجه‌ای برای سنجش عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های تحقیق با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و مدل آماری تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی انجام گرفت. بر مبنای یافته‌های حاصل از تحلیل عاملی اکتشافی، 5 عامل امکانات و تجهیزات، دسترسی، عوامل فرهنگی، عوامل اجتماعی و خدمات ویژه به‌عنوان عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی شناسایی شدند. براساس نتایج آزمون دوجمله‌ای مشتریان اماکن ورزشی منطقۀ 2 تهران، امکانات و تجهیزات (94 درصد)، عامل دسترسی (90 درصد)، عوامل فرهنگی (98 درصد)، عوامل اجتماعی (86 درصد) و عامل تجهیزات ویژه (20 درصد) را مناسب ارزیابی می­کنند (0.01>P).

واژه‌های کلیدی: اجتماعی، امکانات و تجهیزات ورزشی، خدمات ویژه، عامل دسترسی، فرهنگی.
متن کامل [PDF 524 kb]   (۴۹۱۴ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
۱. ۱. اسماعیل‌پور، حسن (۱۳۹۴). «مبانی مدیریت بازاریابی». چ هفتم، تهران: نگاه دانش، ص ۲۲-۱۸.
۲. ۲. آرازشی، علی (۱۳۹۲). «بررسی مدل رفتار مصرف‌کننده در ارتباط با حمایت از رویداد ورزشی باشگاه‌های خصوصی شهر تهران». پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ص ۶۴-۲۲.
۳. ۳. آصفی، احمدعلی؛ خبیری، محمد؛ اسدی دستجردی، حسن و گودرزی، محمود (۱۳۹۳). «بررسی عوامل مؤثر در نهادینه کردن ورزش ایران». پژوهش‌نامۀ مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دورۀ ۱۰، ش ۲۰، ص ۶۳-۷۶.
۴. ۴. حسن‌زاده، مهرداد (۱۳۹۰). «بازاریابی ورزشی». چ دوم، تهران: پرسمان، ص ۶۰-۴۲.
۵. ۵. خدادادی، حسن (۱۳۸۹). «بررسی عوامل مرتبط با رضایت‌مندی مشتریان اماکن ورزشی شهرداری منطقۀ ۱۵ تهران». پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه پیام نور استان تهران، ص ۵۴-۳۱.
۶. ۶. غلامی، مریم (۱۳۹۳). «بررسی تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی رابطه، اعتماد و وفاداری مشتری (مطالعۀ موردی: مشتریان بانک ملی در شهرستان بابل)». پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، ص ۷۰-۶۴.
۷. ۷. کاتلر، فیلیپ (۱۳۹۱). «اصول بازاریابی». ترجمۀ بهمن فروزنده. چ شانزدهم، اصفهان: انتشارات آموخته، ص ۳۴-۱۱.
۸. ۸. محرم زاده، مهرداد (۱۳۸۸). «مدیریت بازاریابی ورزشی». چ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، ص ۴۰-۲۸.
۹. ۹. نعمتی، نعمت‌الله (۱۳۹۰). «تحلیل رفتار مشتریان ورزشی و عوامل مؤثر بر حضور آنها در لیگ برتر فوتبال کشور: ارائۀ مدل جذب مشتریان ورزشی در لیک برتر فوتبال کشور». پایان‌نامۀ دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، ص ۳۱-۱۷.
۱۰. ۱۰. وظیفه‌دوست، حسین و حریری، مهسا (۱۳۹۱). «بررسی تأثیر استراتژی تعمیم برند بر تصویر آن در حوزۀ محصولات تند مصرف و خدمات». مجلۀ مدیریت بازاریابی، دورۀ ۷ ، ش ۱۵، ص ۶۶ - ۴۱ .
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

An Investigation of the Factors Influencing Purchasing Behavior of Customers of Sport Facilities in Region 2 of Tehran. 3 2016; 4 (14) :23-35
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-805-fa.html

حسینی سیدعماد، امیرنژاد سعید، سرکشیک مرضیه السادات. بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید مشتریان اماکن ورزشی منطقۀ ۲ تهران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. ۱۳۹۵; ۴ (۱۴) :۲۳-۳۵

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-۱-۸۰۵-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 14 - ( پاییز 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4714