:: دوره 5، شماره 16 - ( بهار 1396 ) ::
جلد 5 شماره 16 صفحات 88-77 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی دیاگرام تحلیل مسیر عوامل مؤثر در تصویر برند سازمانی کمیتة ملی المپیک
همیلا تکلی1، مهرزاد حمیدی2، محمد خبیری2، سیدنصرالله سجادی3
1- دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران،تهران، ایران ، htakali@yahoo.com
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
3- استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (3819 مشاهده)
تصویر برند قلب فعالیت‌های تبلیغاتی یک سازمان است. پژوهش حاضر به‌ منظور ارائۀ مدلی براي تصویر برند كميتۀ ملي المپيك ايران شكل گرفته است. مربيان، بازيكنان، سرپرستان، خبرنگاران، رؤساي فدراسيون‌هاي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي به‌همراه كاركنان كميتۀ ملي المپيك جامعۀ آماري اين پژوهش را تشكيل مي‌دهند. همۀ آزمودني ­ها به پرسشنامه‌های محقق‌ساخته، حاوي 45 پرسش، پاسخ دادند. با استفاده از تحليل عاملي اكتشافي هفت عامل مؤثر بر ارزش برند شامل ويژگي­ هاي نامرتبط به كاركرد اصلي، ويژگي‌هاي مرتبط به كاركرد اصلي، فوايد كاركردي، فوايد نمادین، مديريت مالي و قانوني، مديريت تصوير، مديريت طراحي سازماني به‌دست آمد. با ارائۀ مدل چگونگی ارتباط عوامل و میزان نقش آنها بر مدیریت تصویر برند كميتۀ ملی المپیک بررسی شد. نتایج نشان داد که فواید کارکردی و نمادین کمیتۀ ملی المپیک بر تصویر برند این کمیته تأثیر دارد. همچنین ویژگی‌های مرتبط و نامرتبط به کارکرد اصلی (دو متغیر حاصل از تحلیل) و مدیریت مالی در عامل فواید کارکردی نقش دارند و از این طریق بر تصویر برند کمیتۀ ملی اثر می‌گذارند.
واژه‌های کلیدی: بازی‌های آسیایی، برند سازمان ورزشی، تحلیل عاملی، تصویر برند، کمیتۀ ملی المپیک
متن کامل [PDF 158 kb]   (1331 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. خسروی‌زاده، اسفندیار (1387). «مطالعه و طراحی برنامۀ استراتژیک کمیتۀ ملی المپیک»، رسالۀ دکتری، دانشکدۀ تربیت بدنی، دانشگاه تهران، ص 178-1.
2. 2. کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری (1385) . «اصول بازاریابی»، ترجمۀ علی پارساییان، تهران: ادبستان، ص 405-1.


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 16 - ( بهار 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها