[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 25 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 7 شماره 25 صفحات 79-67 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل اندازه‌گیری عوامل مؤثر سیستم‌های اطلاعاتی در بازاریابی لوازم ورزشی
مهدی سلیمی1، امیرحسام رحیمی2، محسن طیبی2
1- دانشگاه اصفهان ، m_salimi_3@yahoo.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (2571 مشاهده)

 هدف از پژوهش حاضر، تحلیل تأثیر سیستم‌های اطلاعاتی بر بازاریابی لوازم ورزشی براساس الگوی آمیخته بود. نمونۀ آماری را 440 نفر از دانشجویان دارای کارت بیمۀ ورزشی تشکیل دادند. ابزار اندازه‌گیری پرسشنامۀ محقق‌ساخته شامل 27 گویه بود که در نهایت پس از تأیید روایی سازه تعداد 23 گویه (آمیختۀ قیمت 6 گویه؛ محصول 6 گویه؛ تبلیغ 4 گویه؛ و توزیع 7 گویه) مورد استفاده قرار گرفت. روایی محتوا و صوری پرسشنامه با استفاده از نظرهای استادان صاحب‌نظر، پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 91/0، و روایی سازه به‌وسیلۀ آزمون مدل اندازه‌گیری تأیید شدند. به‌منظور تحلیل داده‌ها سه روش فریدمن، تاپسیس، و ساو به‌کار گرفته شدند که پس از حصول نتایج نهایی، برای رسیدن به نتیجه‌ای واحد، از طریق یک مجموعه رتبه‌بندی جزئی به اجماعی از سه روش اولویت‌بندی میانگین، بردا و کپ لند دست پیدا شد. نتایج نشان داد که سیستم‌های اطلاعاتی در معرفی محصول در قیمت‌های مختلف، معرفی محصولات متناسب با نیاز مشتریان، ارائۀ تبلیغات از برندهای مختلف و سرانجام معرفی ساده‌ترین مسیر جهت دسترسی به محصول موردنظر نسبت به سایر موارد بررسی‌شده در مؤلفه‌های آمیختۀ بازاریابی عملکرد بهتری داشته است.
 

واژه‌های کلیدی: آمیختۀ بازاریابی، اینترنت، بازاریابی ورزشی فناوری اطلاعات.
متن کامل [PDF 695 kb]   (654 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing a Model to Measure the Effective Factors of Information Systems in the Marketing of Sporting Goods . 3 2019; 7 (25) :67-79
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1004-fa.html

سلیمی مهدی، رحیمی امیرحسام، طیبی محسن. طراحی مدل اندازه‌گیری عوامل مؤثر سیستم‌های اطلاعاتی در بازاریابی لوازم ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1398; 7 (25) :67-79

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1004-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 25 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645