طراحی مدل اندازهگیری عوامل مؤثر سیستمهای اطلاعاتی در بازاریابی لوازم ورزشی
|
مهدی سلیمی1، امیرحسام رحیمی2، محسن طیبی2 |
1- دانشگاه اصفهان ، m_salimi_3@yahoo.com 2- دانشگاه اصفهان |
|
چکیده: (3022 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر، تحلیل تأثیر سیستمهای اطلاعاتی بر بازاریابی لوازم ورزشی براساس الگوی آمیخته بود. نمونۀ آماری را 440 نفر از دانشجویان دارای کارت بیمۀ ورزشی تشکیل دادند. ابزار اندازهگیری پرسشنامۀ محققساخته شامل 27 گویه بود که در نهایت پس از تأیید روایی سازه تعداد 23 گویه (آمیختۀ قیمت 6 گویه؛ محصول 6 گویه؛ تبلیغ 4 گویه؛ و توزیع 7 گویه) مورد استفاده قرار گرفت. روایی محتوا و صوری پرسشنامه با استفاده از نظرهای استادان صاحبنظر، پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 91/0، و روایی سازه بهوسیلۀ آزمون مدل اندازهگیری تأیید شدند. بهمنظور تحلیل دادهها سه روش فریدمن، تاپسیس، و ساو بهکار گرفته شدند که پس از حصول نتایج نهایی، برای رسیدن به نتیجهای واحد، از طریق یک مجموعه رتبهبندی جزئی به اجماعی از سه روش اولویتبندی میانگین، بردا و کپ لند دست پیدا شد. نتایج نشان داد که سیستمهای اطلاعاتی در معرفی محصول در قیمتهای مختلف، معرفی محصولات متناسب با نیاز مشتریان، ارائۀ تبلیغات از برندهای مختلف و سرانجام معرفی سادهترین مسیر جهت دسترسی به محصول موردنظر نسبت به سایر موارد بررسیشده در مؤلفههای آمیختۀ بازاریابی عملکرد بهتری داشته است.
|
|
واژههای کلیدی: آمیختۀ بازاریابی، اینترنت، بازاریابی ورزشی فناوری اطلاعات. |
|
متن کامل [PDF 695 kb]
(881 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|