[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 20 - ( بهار 1397 ) ::
جلد 6 شماره 20 صفحات 93-81 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران با رویکرد منبع‌محور
مصطفی سلطانی1 ، غلامعلی کارگر 2، سارا کشکر3 ، فرزاد غفوری3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، lkaregar@yahoo.com
3- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
چکیده:   (4992 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران بود. تحقیق حاضر، توصیفی- همبستگی بود و به روش آمیخته انجام گرفت. جامعۀ آماری تحقیق در مطالعۀ کیفی و کمی شامل کلیۀ نخبگان آگاه در صنعت فوتبال بود. در بخش کیفی از اشباع اطلاعاتی استفاده شد که اطلاعات با 13 مصاحبه به اشباع رسید، در این بخش نمونه‌ها به‌صورت گلوله‌برفی انتخاب شدند. همچنین در بخش کمی از نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد که شامل 150 نفر از استادان مدیریت ورزشی و کارشناسان فوتبال بودند. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری اطلاعات در بخش کمی، شامل پرسشنامۀ محقق‌ساخته بود. از روش تحلیل محتوا برای بررسی مصاحبه‌های متخصصان و از روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار اسمارت پی. ال. اس برای بررسی مدل تحقیق استفاده شد. نتایج نشان داد که به‌ترتیب کارایی، نوآوری، پاسخگویی به مشتری و کیفیت با ضرایب مسیر 0/470، 0/239، 0/202 و 0/198، مهم‌ترین عوامل مزیت رقابتی در باشگاه‌های فوتبال بود. باشگاه‌های فوتبال باید با برنامه‌ریزی صحیح و ایجاد کارایی، کیفیت، نوآوری و پاسخگویی صحیح به مشتریان، با تکیه بر منابع سازمانی، به مزیت رقابتی دست یابند تا در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی حضوری قدرتمند داشته باشند.
واژه‌های کلیدی: ایران، باشگاه حرفه‌‌ای، فوتبال، مزیت رقابتی، منبع‌محور
متن کامل [PDF 267 kb]   (2560 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. الهی، علیرضا؛ سجادی، نصرالله؛ خبیری، محمد؛ ابریشمی، حمید (1388). «موانع موجود در توسعۀ جذب درآمد حاصل از حمایت مالی در صنعت فوتبال جمهوری اسلامی ایران»، نشریۀ مدیریت ورزشی، ش 1، ص 202-189.
2. 2. امیری، مجتبی؛ صفاری، مرجان (1392). «تبیین و اولویت‌بندی موانع فراروی خصوصی‌سازی و مشارکت بخش خصوصی در توسعۀ ورزش»، نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 5، ش 4، ص 106-83.
3. 3. حسینی، سید محمود؛ پناهی، منیره (1386). «ایجاد مزیت رقابتی در صنعت کاشی ایران با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت»، تحقیق‌نامۀ بازرگانی، ش 45، ص 17-9.
4. 4. حمیدی، مهرزاد؛ حسینی، سید شاهو (1392). «شناسایی قوت‌ها، ضعف‌ها و تهدیدهای استعدادیابی در ورزش قهرمانی ایران و تنگناها و چالش‌های فرا روی آن»، نشریۀ مدیریت ورزشی ، ش 17، ص‌ 54-29.
5. 5. طاهرپور، حبیب‌اله؛ رهنمود، فرج‌اله؛ حاجی، مونا (1390). «شناسایی عوامل مؤثر بر اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی منابع سازمان در سازمان‌های دولتی»، فرایند مدیریت توسعه، دورۀ 24، ش 76، ص 22-5.
6. 6. عطاران، جواد؛ دیواندری، علی؛ آدینف، حیات (1391). «شناسایی عوامل مؤثر بر تحکیم بازار خدمات بانکی در بانک ملت بر مبنای دیدگاه منبع‌محور»، نشریۀ مدیریت بازرگانی دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران، دورۀ 4، ش 12، ص 112-91.
7. 7. عیدی، حسین؛ یوسفی، بهرام (1393). «بررسی منابع درآمدزایی فوتبال روز دنیا و مقایسۀ آن با فوتبال باشگاهی در ایران»، نشریۀ بازاریابی ایران، ش 5، ص 17-1.
8. 8. مظلومی، نادر؛ دادوند، سارا (1391). «شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در کسب مزیت رقابتی شرکت‌های بیمه»، تحقیق‌نامۀ بیمه، دورۀ 25، ش 2، مسلسل 106، ص 109 – 81.
9. 9. ناظمی، علی؛ گودرزی، محمود؛ خبیری، محمد (1392). «تأثیر ویژگی‌های استادیوم بر حضور مجدد تماشاگران در لیگ برتر فوتبال ایران»، نشریۀ رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، دورۀ 1، ش 1، ص 77 - 65.
10. 10. وحدانی، محسن؛ محرم‌زاده، مهرداد؛ طلایی، رضا (1394). «تحلیل عوامل مؤثر در میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی شهر ارومیه»، نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 7، ش 5، ص 778-765.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Soltani M, Kargar G A, Keshkar S, Ghafouri F. Identifying and Ranking Factors Affecting Obtaining Competitive Advantage in Iran Professional Football Clubs with RBV Approach. 3 2018; 6 (20) :81-93
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1070-fa.html

سلطانی مصطفی، کارگر غلامعلی، کشکر سارا، غفوری فرزاد. شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران با رویکرد منبع‌محور. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1397; 6 (20) :81-93

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1070-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 20 - ( بهار 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645