[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 27 - ( زمستان 1398 ) ::
جلد 7 شماره 27 صفحات 96-81 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر حمایت مالی از ورزش همگانی ایران: یک مطالعه کیفی
سمیه رهبری1 ، عباس خدایاری 2، حبیب هنری3 ، علیمحمد امیرتاش4
1- دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2- دانشیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج، کرج، ایران ، khodayariabas@yahoo.com
3- دانشیار، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
4- استاد تمام، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
چکیده:   (2904 مشاهده)
 هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر حمایت مالی ورزش همگانی ایران بود. این پژوهش از نوع پژوهش‌های اکتشافی و دارای ماهیت کیفی بود. گردآوری داده‌ها با استفاده از مطالعه اسناد و مصاحبه عمیق و نیمه‌ساختارمند  با 21 نفر از صاحب نظران، اعضای هیات علمی و مدیران اجرایی حوزه ورزش همگانی صورت گرفت که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و با تکنیک گلوله برفی انتخاب و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت.  بر اساس تحلیل تماتیک، داده ها مورد کدگذاری و تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در تحلیل تماتیک داده های حاصل از مصاحبه با خبرگان به موضوع پژوهش کدگذاری شدند. سپس در دو مرحله نسبت به تولید مفاهیم اولیه اقدام شد که در مرحله اول 64 مفهوم از مصاحبه با خبرگان استخراج گردید. این مفاهیم در مرحلۀ دوم، جهت انسجام بیشتر و تحلیل و تفسیر بهتر در قالب 12 مفهوم انتزاعی تر تحت عناوین زیرساخت حمایت مالی، عوامل اقتصادی، عوامل مدیریتی، فرهنگ حمایت مالی، عوامل دولتی، نیروی انسانی، مزیت رقابتی، عوامل اجتماعی، عوامل حقوقی قانونی، عوامل رسانه ای، عوامل سیاسی و عوامل سازمانی کدگذاری شدند. در مرحله بعد 12 مفهوم تولیدشده در فرایند کدگذاری ثانویه در قالب 9 مقوله عمده یا تم، طبقه بندی شدند. این مقولات عمده (تم) از نظر انتزاعی بودن در سطح بالاتری نسبت به مفاهیم مرحله قبل قرار دارند. با توجه به نتایج تحقیق مدیران ورزش همگانی می توانند از نشان ها، مفاهیم و مقوله های شناسایی شده در برنامه ریزی های آتی خود به منظور حمایت مالی بهتر در ورزش همگانی استفاده کنند.
واژه‌های کلیدی: ایران، پژوهش کیفی، تحلیل تماتیک، حمایت مالی، ورزش همگانی.
متن کامل [PDF 750 kb]   (1269 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rahbari S, khodayari A, Honari H, Amirtash A. The effective factors of Sponsorship from Sport for all in Iran: A Qualitative Study. 3 2020; 7 (27) :81-96
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1261-fa.html

رهبری سمیه، خدایاری عباس، هنری حبیب، امیرتاش علیمحمد. بررسی عوامل مؤثر بر حمایت مالی از ورزش همگانی ایران: یک مطالعه کیفی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1398; 7 (27) :81-96

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1261-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 27 - ( زمستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645