[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 9 شماره 34 صفحات 171-159 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین اثر تعدیل‌گر احساسات بر رابطة کیفیت خدمات ادراک‌شده و نیات رفتاری مشتریان باشگاه‌های ورزشی
حمیدرضا گوهررستمی1، نوشین بنار2، حسن غلامی قاجاری3، سعیده قرمزی4
1- استادیار، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران ، goharrostami@gmail.com
2- استادیار، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
3- دانشجوی دکتری، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
4- کارشناسی‌ارشد، مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
چکیده:   (276 مشاهده)
 هدف از پژوهش تبیین اثر تعدیل‌گر احساسات بر رابطة کیفیت خدمات ادراک‌شده و نیات رفتاری مشتریان باشگاه‌های ورزشی بود. جامعة آماری شامل تمامی مشتریان باشگاه‌های دارای مجوز از ادارة کل ورزش و جوانان استان گیلان در شهرستان رشت بود. برای انتخاب نمونه از روش خوشه‌ای چندمرحله‌ای استفاده شد. حجم نمونه مطابق با جدول مورگان حداقل 384 نفر تعیین شد که برای اطمینان تعداد 440 پرسشنامه توزیع شد که 416 پرسشنامة کامل و بدون قلم‌خوردگی جمع‌آوری شد. پرسشنامه‌های کیفیت خدمات ادراک‌شدة (الکساندریز و پالیالیا، 1997)، احساسات (ایزارد، 1997) و نیات رفتاری (زیتهامل و همکاران، 1996) ابزار تحقیق بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط هشت نفر از استادان مدیریت ورزشی تأیید شد. روایی سازه (روایی همگرا)، پایایی (آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی) و فرضیه‌ها از طریق مدلسازی معادلات ساختاری و در نرم‌افزار SMARTPLS بررسی شد. یافته‌ها رابطة معناداری را بین کیفیت خدمات ادراک‌شده و احساسات نشان نداد. همچنین رابطة احساسات و نیات رفتاری نیز معنادار نبود، اما احساسات بر رابطة کیفیت خدمات ادراک‌شده و نیات رفتاری مشتریان باشگاه‌های ورزشی اثر تعدیل‌گر (159/0=β) معناداری در سطح 05/0 نشان داد. در نتیجه مدیران باشگاه‌های ورزشی می‌توانند دست به اقداماتی بزنند که موجب تقویت پیوندهای احساسی میان باشگاه و مشتریان می‌شود و می‌تواند از طریق پیوندهای احساسی ادراک از کیفیت خدمات باشگاه را نزد مشتریان افزایش دهند و با تأثیر بر نیات رفتاری موجب حفظ مشتریان در باشگاه شوند.
 
واژه‌های کلیدی: احساسات، ادراک از کیفیت، کیفیت خدمات، مشارکت ورزشی، نیات رفتاری.
متن کامل [PDF 344 kb]   (56 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

goharrostami H, benar N, gholami ghajari H, ghermezi S. Explaining the Moderating Effect of Emotions on The Relationship Between Perceived Service Quality and Customers Behavioral Intentions of Sport Clubs. 3. 2021; 9 (34) :159-171
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1416-fa.html

گوهررستمی حمیدرضا، بنار نوشین، غلامی قاجاری حسن، قرمزی سعیده. تبیین اثر تعدیل‌گر احساسات بر رابطة کیفیت خدمات ادراک‌شده و نیات رفتاری مشتریان باشگاه‌های ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (34) :171-159

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1416-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4410