[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 33 - ( تابستان 1400 ) ::
جلد 9 شماره 33 صفحات 116-101 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین چارچوب توسعۀ ورزش دانشجویی از طریق رسانه
مریم خواجه صالحانی1، حمید قاسمی2، علی اصغر درودیان3، حسن خجسته باقرزاده4، شیوا آزادفدا3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی ،واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران ، Ghasemione@yahoo.com
3- استادیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی ،واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
4- دانشیار دانشکده تولید رادیو و تلویزیون، دانشگاه صدا و سیما، تهران، ایران
چکیده:   (165 مشاهده)
رسانه‌ها نقش مهمی در توسعۀ ابعاد مختلف ورزش دارند. ورزش دانشجویی نیز می‌تواند از پتانسیل رسانه‌ها در راستای توسعۀ خود استفاده کند. بنابراین هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانه‌های جمعی در توسعۀ ورزش دانشجویی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی است. جامعۀ آماری تحقیق شامل تمامی کارشناسان ورزش دانشگاه آزاد، استادان تربیت ‌بدنی و ورزشکاران تیم‌های دانشگاه آزاد بود. حجم جامعه نامحدود در نظر گرفته ‌شده و با توجه‌ به جدول مورگان 398 نفر به‌عنوان نمونۀ تحقیق به روش تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. از پرسشنامۀ محقق‌ساخته که به روش دلفی تهیه شد، پس از تأیید روایی و پایایی برای بررسی تحقیق استفاده شد. تمام سؤالات پرسشنامه مثبت و سؤالات پرسشنامه براساس طیف 5 ارزشی بود. به‌منظور بررسی روایی محتوایی پرسشنامه‌ها، پرسشنامه‌های تحقیق در اختیار 7 نفر از استادان متخصص در زمینۀ مدیریت ورزشی قرار گرفت و با اعمال تغییرات و نظرهای استادان محترم روایی صوری پرسشنامه‌ها تأیید شد. همچنین از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازه استفاده ‌شده و تمامی گویه‌ها تأیید شد. برای محاسبۀ ضریب پایایی ابزار از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب برای پرسشنامه‌ها و مؤلفه‌های بالای 7/0 به‌دست آمد. نتایج نشان داد که رسانه در توسعۀ منابع انسانی ورزش دانشجویی، توسعۀ منابع مالی ورزش دانشجویی، توسعۀ اماکن و زیرساخت ورزش دانشجویی، توسعۀ محیط علمی ورزش دانشجویی، توسعۀ محیط حقوقی ورزش دانشجویی و توسعۀ محیط فرهنگی ورزش دانشجویی نقش معنا‌داری دارد. همچنین مدل نقش رسانه در توسعۀ ورزش دانشجویی مناسب بوده و تمامی اعداد و پارامترهای مدل از مقادیر تی و بار عاملی قابل قبولی برخوردار بوده و در سطح معناداری کمتر از 05/0 معنادار است.
واژه‌های کلیدی: توسعه، رسانه، ورزش دانشجویی.
متن کامل [PDF 482 kb]   (49 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khajeh salehani M, Ghasemi H, Dorudian A A, Khojasteh Bagherzadeh H, Azadfada S. Developing a Framework for The Development of Student Sport Through The Media. 3. 2021; 9 (33) :101-116
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1632-fa.html

خواجه صالحانی مریم، قاسمی حمید، درودیان علی اصغر، خجسته باقرزاده حسن، آزادفدا شیوا. تدوین چارچوب توسعۀ ورزش دانشجویی از طریق رسانه. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (33) :116-101

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1632-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 33 - ( تابستان 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 29 queries by YEKTAWEB 4355