[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 37 - ( تابستان 1401 ) ::
جلد 10 شماره 37 صفحات 37-25 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر آوازه برند بر تشویق مشتریان به انتخاب برندهای محصولات ورزشی اردبیل
مهرداد محرم زاده 1، محمد سیوان نوری2 ، فرشته کیانی3 ، حانیه حاوندی زاد اقدم4
1- استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران ، mmoharramzadeh@yahoo.com
2- استادیار مدیریت ورزشی، گروه مدیریت ورزشی، واحد مریوان، دانشگاه آزاد اسلامی، مریوان، ایران
3- کارشناسی ارشد بازاریابی در ورزش، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران
4- کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی در ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، اردبیل،ایران
چکیده:   (1155 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی تاثیر آوازه برند بر تشویق مشتریان به انتخاب برندهای محصولات ورزشی در شهرستان اردبیل در سال 1398بود. روش تحقیق کاربردی و از نوعی توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری ، تمامی مشتریان محصولات ورزشی در شهرستان اردبیل بود با توجع به حجم نامشخص تعداد، از طریق روش مورگان تعداد 384 نمونه به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. ابزارهای اندازه گیری شامل پرسشنامه های آوازه برندو انتخاب برند بود. داده ها از طریق آزمون رگرسیون خطی تحلیل شد. نتایج تحلیل نشان داد بین آوازه برند و تشویق مشتریان به انتخاب برند های محصولات ورزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و آوازه برند بر انتخاب برند تاثیر معنی داری داشته است(70/0=B). ابعاد شهرت شرکت و تبلیغات شفاهی با انتخاب برند رابطه مثبت و معنی داری داشته است و با ضریب تاثیر (63/0=B) و (67/0=B) بر انتخاب برند تاثیر مثبت و معنی داری داشته است. بین آوازه برند و تمامی مولفه های انتخاب برند مانند نام برند(51/0=r)، ظاهر برند(64/0=r)، ویژگی های درونی برند(55/0=r)، برجستگی نام برند(64/0=r)، جذابیت برند(49/0=r)، شهرت برند(53/0=r)، حقیقت گویی برند(43/0=r)، تطابق با کارکرد برند(36/0=r)، و دیده شدن برند(37/0=r)  رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. با توجه به تحلیل صورت گرفته می توان نتیجه گرفت اگر برند ها دارای شهرت و آوازه بیشتری در بین مصرف کنندگان باشند، توان فروش یا خرید آن برند به دلیل انتخاب مشتریان، افزایش خواهد یافت.
واژه‌های کلیدی: آوازه برند، تشویق به انتخاب برند، مشتریان محصولات ورزشی.
متن کامل [PDF 334 kb]   (409 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moharramzadeh M, Nouri M S, Kiani F, Havandi Zad Aghdam H. The effect of brand reputation on encouraging customers to choose brands of sports products in Ardabil city. 3 2022; 10 (37) :25-37
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1694-fa.html

محرم زاده مهرداد، نوری محمد سیوان، کیانی فرشته، حاوندی زاد اقدم حانیه. تأثیر آوازه برند بر تشویق مشتریان به انتخاب برندهای محصولات ورزشی اردبیل. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (37) :25-37

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1694-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 37 - ( تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645