[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) ::
جلد 9 شماره 34 صفحات 187-173 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی محصولات ورزشی
مهدی عباسیان1 ، سیدحسین مرعشیان 2، صدیقه حیدری نژاد3 ، امین خطیبی4
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی،دانشکده علوم ورزشی،دانشگاه شهید چمران اهواز،اهواز،ایران.
2- استادیار، دانشکده علوم ورزشی،دانشگاه شهید چمران اهواز،اهواز،ایران. ، Hmarashiann@gmail.com
3- استاد،دانشکده علوم ورزشی،دانشگاه شهید چمران اهواز،اهواز،ایران.
4- استادیار،دانشکده علوم ورزشی،دانشگاه شهید چمران اهواز،اهواز،ایران.
چکیده:   (1596 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی کالاهای ورزشی است. داده‌ها به شیوة کمی و با جمع‌آوری میدانی صورت گرفته است. جامعة تحقیق از بین کلیه دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه‌های شهر اهواز انتخاب شد (N=1377). نمونة پژوهش براساس طبقه‌ای انتخاب شده و میزان آن براساس شیوة نمونه‌گیری تحقیقات مدل معادلات ساختاری انتخاب شد (n=474). ابزار تحقیق پرسشنامة استاندارد بود که توسط استادان گروه تربیت بدنی و گروه بازاریابی بومی‌سازی شده است.علاوه بر روایی محتوایی، روایی همگرا نیز محاسبه شد و مقدار آن قابل قبول بود (0.78). پایایی نیز از طریق ضرایب بارهای عاملی، ضرایب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی محاسبه و همة ضرایب بارهای عاملی به میزان قابل‌ قبول (4/0) ‌ست آمد. تحلیل مدل‌ها در این پژوهش براساس روش مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) در دو مرحلة اصلی «بررسی برازش مدل» و سپس «آزمودن فرضیه‌های پژوهش» انجام گرفت. در نهایت مدل نهایی تحقیق از طریق نرم‌افزار UCINET6 که مختص مدل‌یابی شبکه‌های اجتماعی است، تنظیم شد. نتایج نشان داد اشتراک محصولات در شبکه‌های اجتماعی بر قصد خرید، ارزش برند، مشارکت و جنبة رفتاری مخاطبان تأثیرگذار است. نوع تولیدات ورزشی بر قصد خرید تأثیرگذار بوده و عوامل فنی و اجتماعی بر قصد خرید در محیط‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ایی تأثیرگذار است. همچنین نوع تولیدات ورزشی بر قصد خرید تأثیرگذار بوده و عوامل فنی و اجتماعی بر قصد خرید در محیط‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ایی تأثیرگذار است.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی، محصولات ورزشی، مصرف‌کنندگان.
متن کامل [PDF 540 kb]   (1448 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abasian M, Marashian S H, Heydarinejad S, khatibi A. The Impact of Social Media on Marketing Sport Product. 3 2021; 9 (34) :173-187
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1749-fa.html

عباسیان مهدی، مرعشیان سیدحسین، حیدری نژاد صدیقه، خطیبی امین. تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بازاریابی محصولات ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1400; 9 (34) :173-187

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1749-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 34 - ( پاییز 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645