[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 10 شماره 39 صفحات 42-27 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیرمنابع اطلاعاتی فردی و محیطی بر شکاف تصویر مقصد گردشگران ورزشی
محمد حسین قربانی1، احمد محمودی2 ، حسین بهادر3، بهادر عزیزی4
1- دانش‌آموخته دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
2- استادیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکدۀ علوم ورزشی و تندرستی ، دانشگاه تهران، تهران، ایران. ، ah.mahmoudi@ut.ac.ir
3- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
4- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
چکیده:   (1793 مشاهده)
وجود تصویر مناسب از مقصد در توسعه گردشگری یک مکان بسیار مهم محسوب می‌شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیرمنابع اطلاعاتی فردی و محیطی بر شکاف تصویر مقصد گردشگران ورزشی بود. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و و برحسب نوع در دسته‌ی پژوهش‌های توصیفی- همبستگی قرار دارد که داده‌های آن به‌صورت میدانی جمع‌آوری گردیده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه گردشگران پیست‌های اسکی منطقه توچال و دیزین، شمشک، آبعلی تشکیل می‌دادند که حداقل سابقه 6 ماه حضور مداوم یا حداقل پنج مرتبه در سال سابقه مراجعه به این پیست‌ را دارا بودند، شامل می‌شدند. برای به‌دست آوردن حجم نمونه از حجم نمونه جامعه نامحدود از فرمول کوکران استفاده گردید و حجم نمونه 272 نفر برآورد شد. در این تحقیق از روش نمونه‌گیری تصادفی هدفمند استفاده شد. کلیه محاسبات آماری این پژوهش با استفاده از نرم‌افزارهای آماری SPSS و تحلیل‌های مربوط به مُدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Amos انجام گرفت. نتایج نشان داد نمره‌ی میانگین وضعیت منابع اطلاعاتی فردی، منابع اطلاعاتی محیطی و شکاف تصویر مقصد گردشگران ورزشی و تمامی مؤلفه‌های آن نشانگر وضعیت نامطلوبی بود. ین منابع اطلاعاتی فردی و محیطی با شکاف تصویر مقصد گردشگران ورزشی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد، بدین معنا که با بهبود و افزایش منابع اطلاعاتی فردی و محیطی، سطح شکاف تصویر مقصد گردشگران ورزشی به نسبت مطلوبی نیز بهبود خواهد یافت. مدیران مقصد نیاز است اطمینان حاصل کنند که اطلاعات منتقل شده از منابع اطلاعاتی مختلف آنقدر جذاب است که گردشگران بالقوه را جذب کند و تصویری ارائه دهند که واقعیت نزدیک باشد.
واژه‌های کلیدی: تصویر مقصد، شکاف تصویر، مخاطرات ادراک شده، گردشگری ورزشی، منابع اطلاعاتی.
متن کامل [PDF 313 kb]   (935 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mahmoudi A. The effect of personal and environmental information sources on the image gap of sports tourists. 3 2023; 10 (39) :27-42
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1782-fa.html

قربانی محمد حسین، محمودی احمد، بهادر حسین، عزیزی بهادر. تأثیرمنابع اطلاعاتی فردی و محیطی بر شکاف تصویر مقصد گردشگران ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (39) :27-42

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1782-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710