[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 10 شماره 39 صفحات 119-105 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی عوامل علی تأثیرگذار بر ایجاد کسب و کارهای نوین در ورزش کشور
علی اصغرپور گلفزانی1 ، محمدرضا اسماعیل زاده قندرهای2 ، بهزاد دیوکان3 ، مسعود طاهری لاری4
1- دانشجوی دکتری گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران
2- دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران ، Mohammadreza.esmailzade@yahoo.com
3- استادیار گروه تربیت بدنی ، واحد تهران شرق، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران
4- استادیار گروه مدیریت، واحد مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، مشهد، ایران.
چکیده:   (1854 مشاهده)
 هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل علی تأثیرگذار بر توسعه کسب و کارهای نوین در ورزش کشور بود که به شیوه مطالعات کیفی برگرفته از مدل استراوس و کربین انجام شد. نمونه­ی آماری این پژوهش خبرگان و صاحب‌نظران در حوزه مدیریت ورزشی و کسب و کار ورزشی بودند که به شیوه هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند و حجم نمونه نیز با در نظر گرفتن فرض اشباع نظری انجام شد (12 نفر). ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش مصاحبه های باز نیمه ساختار یافته بود. جمع آوری و تحلیل داده ها با روش تحلیل تفسیری همزمان انجام شد و در نهایت با استفاده از سه روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی، مقوله های اصلی و انتزاعی مشخص شدند. پنج مقوله فردی،خانواه، سرمایه، محیطی و ماهیت ورزش به عنوان مقوله های علی اثرگذار بر کسب و کارهای نوین شناسایی شدند. در نهایت مقوله های اصلی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی مرود تحلیل متخصصان قرار گرفت و نتایج حاکی از آن بود که مقوله فردی موثر ترین و مقوله ماهیت ورزش کم اهمیت ترین عوامل علی تاثیر گذار بر ایجاد کسب و کارهای نوین در ورزش بودند. بنابراین پیشنهاد می شود در دانشگاه­ها به پرورش مهارت های فردی کارآفرینی توجه بیشتری شود تا شاهد ایجاد کسب و کارهای بیشتر در ورزش و کاهش نرخ بیکاری در جامعه ورزشی دانشگاهی باشیم.
 
واژه‌های کلیدی: عوامل علی، کسب و کارهای نوین، کسب و کار ورزشی، مطالعه کیفی
متن کامل [PDF 855 kb]   (1215 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asgharpour Golfazani A, Esmailzade Ghandhari M R, Divkan B, Taheri Lari M. Casual Factors Affecting the Creation of New Businesses in the Country's Sports: A Qualitative Study. 3 2023; 10 (39) :105-119
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1796-fa.html

اصغرپور گلفزانی علی، اسماعیل زاده قندرهای محمدرضا، دیوکان بهزاد، طاهری لاری مسعود. شناسایی عوامل علی تأثیرگذار بر ایجاد کسب و کارهای نوین در ورزش کشور . رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (39) :105-119

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1796-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710