[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) ::
جلد 10 شماره 39 صفحات 194-179 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیر مشوق های مالی بر تصمیم به مشارکت در فعالیت های بدنی و ورزشی
مازیار کلاشی1 ، حسین عیدی2 ، همایون عباسی3 ، بهزاد فروغی4
1- دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
2- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران ، eydihossein@gmail.com
3- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
4- استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده مدیریت تجارت بین الملل، دانشگاه آی-شاو، کوزینگ، تایوان
چکیده:   (1934 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر مشوق­های مالی بر تصمیم به مشارکت در فعالیت­های بدنی و ورزش بوده است. روش پژوهش، توصیفی_همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه افراد ایرانی 15 تا 65 سال ساکن در کشور بوده که به اینترنت و رسانه­های مجازی تلگرام، واتساپ و اینستاگرام دسترسی داشته­اند و از لحاظ جسمانی و پزشکی محدودیتی برای مشارکت در فعالیت­های بدنی نداشتند. تعداد 810 نفر به پرسشنامه­ها پاسخ داده­اند و در نهایت تعداد 572 پرسشنامه مبنای تجزیه و تحلیل­های آماری قرار گرفته است. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع‌آوری شد و روایی صوری و محتوای آن توسط صاحب‌نظران (9 نفر)، تائید شد. همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای‌کرونباخ (83/0) محاسبه شد. فرآیند توزیع و جمع­آوری پرسشنامه­ها نیز از طریق فضای مجازی بوده است. جهت تجزیه و تحلیل آماری متغیرها و برآورد پارامترهای الگوی پژوهش از نرم افزار استتا استفاده شده است. نتایج نشان داد ارائه کارت تخفیف یا بن خرید، پاداش فوری و اهدا پاداش به خیریه از طرف افراد، تاثیر مثبت و معناداری بر تصمیم به مشارکت در ورزش و فعالیت­های بدنی داشته است. اما پاداش با تاخیر تاثیر معناداری نداشته است. به­طوری کلی ارائه مشوق­ها می­تواند یک راهکار مناسب در راستای توسعه و ترویج فعالیت­های بدنی و ورزش باشد و با توجه به نتایج به دست آمده در بخش نهایی بهتر است مشوق­های مالی به افراد سنین پایین، مجرد، بانوان و دارای سطوح درآمدی پایین ارائه گردد تا اثرگذاری آن بیشتر گردد.
واژه‌های کلیدی: پاداش فوری، پاداش با تاخیر، مشوق‌های مالی، مشوق‌ها غیرمالی
متن کامل [PDF 355 kb]   (849 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kalashi M, Eydi H, Abbasi H, Foroughi B. Investigating the effect of financial incentives on the decision to participate in physical activity and sports. 3 2023; 10 (39) :179-194
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1865-fa.html

کلاشی مازیار، عیدی حسین، عباسی همایون، فروغی بهزاد. بررسی تاثیر مشوق های مالی بر تصمیم به مشارکت در فعالیت های بدنی و ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1401; 10 (39) :179-194

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1865-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 39 - ( زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710