[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 40 - ( بهار 1402 ) ::
جلد 11 شماره 40 صفحات 58-43 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر تجربه برند بر درگیرکردن مشتری به برندهای ورزشی از طریق رضایتمندی و ارزش ادراک شده
پیمان نوروزی1 ، میرحسن سید عامری2 ، محسن بهنام3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران ، p.norouzi1370@yahoo.com
2- استاد مدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
3- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
چکیده:   (1233 مشاهده)
هدف از این تحقیق تدوین مدل اثر تجربه برند بر درگیر کردن مشتری به برندهای ورزشی از طریق رضایتمندی و ارزش ادراک شده بود. این تحقیق توصیفی و از نوع کاربردی با جامعه آماری کلیه مشتریان برندهای ورزشی تنیس روی میز در ایران بود. حجم نمونه آماری براساس جدول مورگان، 384 نفر و روش نمونه­گیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار پژوهش با در نظرگرفتن متغیرهای تحقیق پرسشنامه­های استاندارد ارزش درک‌ شده برند (کوون و همکاران،2014)، رضایتمندی برند (اوریر و نگولا،2010؛ واس و همکاران، 2010) و تجربه برند (براکوس و همکاران،2009) و درگیرکردن به برند (هولبیک و همکاران،2014) بود که پس از بومی‌سازی و تعدیل مؤلفه‌ها و گویه‌ها، روایی صوری و محتوایی (12 نفر) و پایایی (81/0=α) آن توسط خبرگان مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و ­تحلیل داده­ها در دو سطح توصیفی  (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون کلوموگروف اسمیرونوف،  مدل‌سازی معادلات ساختاری) توسط نرم­افزارهای آماری اس‌پی‌اس‌اس نسخه 25 و اسمارت پی‌ال‌اس  نسخه 3 مورد سنجش قرار گرفت. نتایج نشان داد که تجربه برند بر درگیرکردن مشتری به برند، رضایت از برند و ارزش ادراک شده برند تأثیر معنی داری داشت. همچنین اثر تجربه برند بر درگیرکردن مشتری از طریق میانجی­های رضایت از برند و ارزش ادراک شده اثر معنی داری بود. بر اساس یافته­های پژوهش می­توان گفت مدیران بازاریابی می­توانند با استفاده از مدل مفهومی ارائه شده و خلق تجربه­ای منحصربه­فرد که منجر به رضایتمندی و ایجاد ارزش در مشتریان شود، با درگیرکردن ذهن آنان به برند ورزشی، موجبات ماندگاری مشتریان را فراهم آورند.
واژه‌های کلیدی: ارزش ادراک‌شده، برند ورزشی، تجربه برند، درگیرکردن مشتری، رضایت‌مندیThe purpose of this study was to develop a model of the effect of brand experience on customer engagement with sports brands through satisfaction and perceived value. This research was descriptive and applied with the statistical population of all customers of table tennis sports brands in Iran. The statistical sample size was 384 according to Morgan table and the sampling method was simple random. Research tools by considering the research variables of standard questionnaires of perceived brand value (Cowen et al.، 2014)، brand satisfaction (O'Reil and Ngoula، 2010، Vass et al.، 2010) and brand experience (Bracus et al.، 2009) and engagement It was the brand (Holbeek et al.، 2014) that after localization and modification of components and items، its face and content validity (12 people) and its reliability (α = 0.81) were confirmed by experts. Data analysis at two levels of descriptive (frequency، mean and standard dev
متن کامل [PDF 533 kb]   (1168 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

norouzi P, seyedameri M, behnam M. The effect of brand experience on customer engagement with sports brands through perceived satisfaction and value. 3 2023; 11 (40) :43-58
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1871-fa.html

نوروزی پیمان، سید عامری میرحسن، بهنام محسن. تأثیر تجربه برند بر درگیرکردن مشتری به برندهای ورزشی از طریق رضایتمندی و ارزش ادراک شده. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (40) :43-58

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1871-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 40 - ( بهار 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710