[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 40 - ( بهار 1402 ) ::
جلد 11 شماره 40 صفحات 116-99 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائۀ مدل خونسردی برند در صنعت ورزش ایران
لیلا مصلحی1 ، مهدی سلیمی 2
1- دکتری مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی و تندرستی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
2- دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. ، m_salimi_3@yahoo.com
چکیده:   (665 مشاهده)
بدون شک افزایش جذابیت برند در صنعت ورزش تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در نهایت خصوصیات منحصر به ­فردی را برای برند شامل می­شود. به منظور ایجاد برندهای جذاب مفهوم جدیدی در منابع و پیشینه پژوهشی راه یافته که با عنوان خونسردی برند مطرح شده است. با توجه به اهمیت جذابیت برند در موفقیت تلاش­های بازاریابی در حوزه ورزش، پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل خونسردی برند در صنعت ورزش انجام پذیرفت. پژوهش به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ گردآوری داده­ها از نوع آمیخته است. جامعۀ  هدف در بخش کیفی، که با بهره­گیری از رویکرد گلیزری صورت گرفت، شامل اساتید برجستۀ کشور در حوزۀ بازاریابی ورزشی و همچنین مدیران ورزشی فعال در حوزۀ برندینگ بودند که با روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند. تعداد 15 مصاحبه عمیق و نیمه­ساختاریافته انجام شد و داده­های حاصل از مصاحبه­ها در سه مرحله کدگذاری باز، انتخابی و نظری تجزیه و تحلیل گردیدند که در نهایت به ترتیب 53 مفهوم، 11 مقولۀ فرعی و 4 مقولۀ اصلی احصا شد. در نهایت از تحلیل عاملی مرتبه دوم به منظور تأیید مقوله‌های شناسایی شده در بخش کیفی استفاده گردید. بر اساس نتایج حاصله، عوامل محیطی؛ شامل عوامل مرتبط با مصرف­کننده و عوامل فرهنگی؛ عوامل سازمانی؛ شامل راهبرد بازاریابی، منابع انسانی و سیاست­های کلان سازمانی. عوامل مرتبط با محصول؛ شامل خلاقیت و کیفیت. و عوامل مرتبط با برند؛ شامل ارتباط عاطفی، ارتباط فرهنگی ارزشی، خلاقیت و اعتبار معرفی گردید. به منظور تولید برندهای ورزشی خونسرد، لازم است متخصصان بازاریابی ورزشی ضمن آشنایی با این مفهوم و درنظر گرفتن مؤلفه­های خونسردی برند در صنعت ورزش کشور، به ارائۀ مشاوره تخصصی برای ارائۀ دهندگان محصولات و خدمات ورزشی بپردازند که این امر می­تواند از طریق سیاست­گذاری سازمان­های متولی ورزشی کشور صورت پذیرد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی‌ ورزشی، برندینگ، جذابیت برند، داده‌بنیاد
متن کامل [PDF 345 kb]   (237 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moslehi L, Salimi M. Presenting the coolness model of the brand in the sports industry of Iran. 3 2023; 11 (40) :99-116
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1990-fa.html

مصلحی لیلا، سلیمی مهدی. ارائۀ مدل خونسردی برند در صنعت ورزش ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (40) :99-116

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-1990-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 40 - ( بهار 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645