تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران
|
مهرداد نیک ضمیر1 ، نجف آقایی 2، محمد حسین قربانی3 ، حمید فروغی4 |
1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی ، بروجرد، ایران 2- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، najaf.aghaei@khu.ac.ir 3- دانشیار مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران 4- استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی ، بروجرد، ایران |
|
چکیده: (1591 مشاهده) |
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران بود. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی است و از نوع تحقیقات آمیخته اکتشافی به روشهای کیفی و کمی برای گردآوری و تحلیل دادهها استفاده شد. جامعه آماری شامل مدیران اجرایی، کارشناسان و خبرگان دانشگاهی حوزه ورزش هندبال میباشند که تعداد 44 نفر با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند جهت کمیته راهبردی فدراسیون انتخاب شدند. علاوه بر آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بر حسب موضوع از ماتریس ارزیابی عومل داخلی و خارجی، ماتریس تعیین موقعیت راهبردی و ماتریس توز استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد از بین نقاط قوت، زیر ساخت و فضای فیزیکی در اختیار فدراسیون هندبال مهمترین قوت و کمبود تجهیزات سختافزاری مورد نیاز بازاریابی مهمترین ضعف بود، توجه به ورزش قهرمانی در جامعه مهمترین فرصت و اقبال عمومی کم بانوان و خانوادهها به هندبال مهمترین تهدید فدراسیون هندبال بود. موقعیت راهبردی فدراسیون هندبال در ناحیه رقابتی قرار گرفت. از این رو براساس نتایج تحقیق، افزایش پخش زنده و پوشش مسابقات لیگ ایران، آسیایی و جهانی از صدا و سیما، پوشش اخبار و ارتقا ارزش برند هندبال در رسانه های ارتباط جمعی، افزایش سهم رسانه ای هندبال در رسانه های دیجیتالی و اجتماعی، افزایش منابع درآمدی فدراسیون از محل کمکهای خیریه، ایجاد ظرفیت ها و ساز و کار تبلیغاتی و بازاریابی جهت معرفی به صاحبین برند، جذب حمایتهای مادی از نهادها و سازمانهای بینالمللی هندبال و ارتقاء نیروی انسانی متخصص فدراسیون هندبال در حوزه بازاریابی مهمترین راهبردهای این فدراسیون در نظر گرفته شدند. براساس نتایج پژوهش، پیشنهاد میشود فدراسیون هندبال با حفظ شورای راهبری، برگزاری جلسات منظم تمامی راهبردها و برنامههای تدوینشده را به منظور اجرای دقیقتر آنها در دستور کار قرار دهد. |
|
واژههای کلیدی: برنامهریزی راهبردی، تجزیه و تحلیل سوات، فدراسیون هندبال، موقعیت راهبردی. بازاریابی ورزشی |
|
متن کامل [PDF 343 kb]
(403 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|