[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 43 - ( زمستان 1402 ) ::
جلد 11 شماره 43 صفحات 43-27 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران
مهرداد نیک ضمیر1 ، نجف آقایی 2، محمد حسین قربانی3 ، حمید فروغی4
1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی ، بروجرد، ایران
2- دانشیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، najaf.aghaei@khu.ac.ir
3- دانشیار مدیریت ورزشی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، تهران، ایران
4- استادیار، گروه مدیریت ورزشی، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی ، بروجرد، ایران
چکیده:   (1591 مشاهده)
هدف از انجام پژوهش حاضر، تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران بود. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی است و از نوع تحقیقات آمیخته اکتشافی به روش­های کیفی و کمی برای گردآوری و تحلیل داده­ها استفاده شد. جامعه آماری شامل مدیران اجرایی، کارشناسان و خبرگان دانشگاهی حوزه ورزش هندبال می­باشند که تعداد 44 نفر با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند جهت کمیته راهبردی فدراسیون انتخاب شدند. علاوه بر آمار توصیفی برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بر حسب موضوع از ماتریس ارزیابی عومل داخلی و خارجی، ماتریس تعیین موقعیت راهبردی و ماتریس توز استفاده شد. یافته­ های پژوهش نشان داد از بین نقاط قوت، زیر ساخت و فضای فیزیکی در اختیار فدراسیون هندبال مهم­ترین قوت و کمبود تجهیزات سخت­افزاری مورد نیاز بازاریابی مهم­ترین ضعف بود، توجه به ورزش قهرمانی در جامعه مهم­ترین فرصت و اقبال عمومی کم بانوان و خانواده­ها به هندبال مهم­ترین تهدید فدراسیون هندبال بود. موقعیت راهبردی فدراسیون هندبال در ناحیه رقابتی قرار گرفت. از این رو براساس نتایج تحقیق، افزایش پخش زنده و پوشش مسابقات لیگ ایران، آسیایی و جهانی از صدا و سیما، پوشش اخبار و ارتقا ارزش برند هندبال در رسانه­ های ارتباط جمعی، افزایش سهم رسانه ­ای هندبال در رسانه ­های دیجیتالی و اجتماعی، افزایش منابع درآمدی فدراسیون از محل کمک­های خیریه، ایجاد ظرفیت ها و ساز و کار تبلیغاتی و بازاریابی جهت معرفی به صاحبین برند، جذب حمایت­های مادی از نهادها و سازمان­های بین­المللی هندبال و ارتقاء نیروی انسانی متخصص فدراسیون هندبال در حوزه بازاریابی مهم­ترین راهبردهای این فدراسیون در نظر گرفته شدند. براساس نتایج پژوهش، پیشنهاد می­شود فدراسیون هندبال با حفظ شورای راهبری، برگزاری جلسات منظم تمامی راهبردها و برنامه­های تدوین­شده را به منظور اجرای دقیق­تر آن­ها در دستور کار قرار دهد.
واژه‌های کلیدی: برنامه‌ریزی راهبردی، تجزیه و تحلیل سوات، فدراسیون هندبال، موقعیت راهبردی. بازاریابی ورزشی
متن کامل [PDF 343 kb]   (403 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nikzamir M, Aghaei N, Ghorbani M H, Foroghi H. Development of the Strategic Marketing Plan of the Handball Federation of the Islamic Republic of Iran. 3 2023; 11 (43) :27-43
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2063-fa.html

نیک ضمیر مهرداد، آقایی نجف، قربانی محمد حسین، فروغی حمید. تدوین برنامه راهبردی بازاریابی فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (43) :27-43

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2063-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 43 - ( زمستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4660