[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 41 - ( تابستان 1402 ) ::
جلد 11 شماره 41 صفحات 127-111 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاه‌های محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی
محمد باشکوه اجیرلو 1، مهرداد ناصرپور2
1- استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران ، mohammadbashokouh@gmail.com
2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
چکیده:   (453 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاه های محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی می باشد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و  براساس ماهیت توصیفی پیمایشی می‌باشد. جمع‌آوری داده‌ها از طریق مشاهده میدانی، توزیع پرسشنامه و مطالعات کتابخانه‌ای مرتبط با متغیرهای پژوهش انجام شده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش مشتریان فروشگاه های محصولات ورزشی شهر اردبیل می باشد. برای تخمین تعداد نمونه براساس روش­شناسی مدل‌یابی معادلات ساختاری که تعداد نمونه در محدوده 5n تا 15n (n تعداد گویه­ها)، 115 تا 345 تعیین می­کند، استفاده شده؛ که از ۲۰۰ عدد پرسشنامه حدود ۱۸۶ عدد تکمیل گردیده و جمع آوری شده است. روش نمونه گیری در این تحقیق با استفاده از روش غیراحتمالی دردسترس می باشد. داده های جمع آوری شده توسط پرسشنامه با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و SmartPLS تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد که در مسیرهای مستقیم جوانسازی برند و رفتارهای برندساز منابع­انسانی بر اعتلای برند تاثیر معناداری داشته و در مسیرهای غیرمستقیم نیز رفتارهای برندساز منابع­انسانی توانست رابطه بین جوانسازی برند با اعتلای برند را میانجی­گری نماید.
واژه‌های کلیدی: برند، جوان‌سازی برند، اعتلای برند، رفتارهای برندساز منابع انسانی
متن کامل [PDF 437 kb]   (115 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bashokouh ajirloo M, naserpour M. The effect of brand rejuvenation on brand enhancement of sports products stores with the mediating role of branding behaviors of human resources. 3 2023; 11 (41) :111-127
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2076-fa.html

باشکوه اجیرلو محمد، ناصرپور مهرداد. تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاه‌های محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1402; 11 (41) :111-127

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-2076-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 41 - ( تابستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645