تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاههای محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی
|
محمد باشکوه اجیرلو 1، مهرداد ناصرپور2 |
1- استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران ، mohammadbashokouh@gmail.com 2- دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران. |
|
چکیده: (453 مشاهده) |
هدف پژوهش حاضر تاثیر جوان سازی برند بر اعتلای برند فروشگاه های محصولات ورزشی با نقش میانجی رفتارهای برندساز منابع انسانی می باشد. این مطالعه از نظر هدف کاربردی و براساس ماهیت توصیفی – پیمایشی میباشد. جمعآوری دادهها از طریق مشاهده میدانی، توزیع پرسشنامه و مطالعات کتابخانهای مرتبط با متغیرهای پژوهش انجام شده است. جامعهی آماری این پژوهش مشتریان فروشگاه های محصولات ورزشی شهر اردبیل می باشد. برای تخمین تعداد نمونه براساس روششناسی مدلیابی معادلات ساختاری که تعداد نمونه در محدوده 5n تا 15n (n تعداد گویهها)، 115 تا 345 تعیین میکند، استفاده شده؛ که از ۲۰۰ عدد پرسشنامه حدود ۱۸۶ عدد تکمیل گردیده و جمع آوری شده است. روش نمونه گیری در این تحقیق با استفاده از روش غیراحتمالی دردسترس می باشد. داده های جمع آوری شده توسط پرسشنامه با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و SmartPLS تجزیه و تحلیل شده است. نتایج نشان داد که در مسیرهای مستقیم جوانسازی برند و رفتارهای برندساز منابعانسانی بر اعتلای برند تاثیر معناداری داشته و در مسیرهای غیرمستقیم نیز رفتارهای برندساز منابعانسانی توانست رابطه بین جوانسازی برند با اعتلای برند را میانجیگری نماید. |
|
واژههای کلیدی: برند، جوانسازی برند، اعتلای برند، رفتارهای برندساز منابع انسانی |
|
متن کامل [PDF 437 kb]
(115 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|