[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 9 - ( تابستان 1394 ) ::
جلد 3 شماره 9 صفحات 56-43 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل ساختار برنامه‌ها و نقش‌های کارکردی شبکه‌های تلویزیونی منتخب ورزشی
رضا صادقی1، علی محمد صفانیا2، حمید قاسمی3
1- دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران ، R.Sadeghi1989@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
3- دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه پیام نور، البرز، ایران
چکیده:   (3703 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر تحلیل ساختار برنامه­ ها و نقش­ های کارکردی شبکه­ های تلویزیونی منتخب ورزشی بود. روش انجام پژوهش حاضر از نظر راهبرد، توصیفی، از نظر مسیر اجرا، تحلیل­ محتوا، براساس هدف، کاربردی، از نظر زمانی، حال­ نگر، از نظر شیوۀ جمع‌آوری داده­ ها، اسنادی و از نظر دورۀ زمانی، مقطعی بود. ابزار جمع­ آوری اطلاعات، برگۀ کدگذاری محقق‌ساخته بود که به بررسی محتوا و ساختارها در بین شش شبکۀ ورزشی نامبرده پرداخت و ضریب عینیت برگۀ کدگذاری از طریق کاپا 89% به‌دست آمد. جامعۀ آماری پژوهش شش شبکۀ ورزشی ESPN، یورو، اسکای، رای، الجزیره و شبکۀ ورزش ایران بود. مبنای انتخاب شبکه ­های ورزشی گستردگی پوشش جغرافیایی بود. نمونۀ آماری پژوهش نیز به‌صورت خوشه‌ای–تصادفی از بین سیزده هفته انتخاب شد. برنامه­ ها به مدت چهارده روز تحلیل شد که در محدودۀ زمانی 21 مارس تا 4 آوریل 2015 مورد بررسی قرار داشت. از آمار توصیفی همچون درصدها و شکل به‌منظور توصیف متغیرها در بین شش شبکه استفاده شد. همچنین برای تحلیل از آزمون خی ­دو داده ­ها استفاده شد. نتایج نشان داد که تفاوت معنا­داری در سطح 0/01≥P در متغیرهای جنسیت، نقش­ های کارکردی، مؤلفه‌های چهارگانۀ ورزش، زمینۀ تولید و محور تولید برنامه ­های ورزشی در شبکه­ های مورد نظر وجود داشت.

واژه‌های کلیدی: برنامه، تلویزیون، جدول پخش، شبکه، ورزش
متن کامل [PDF 422 kb]   (2675 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

An Analysis of TV Program Structures and Functional Roles of Selected Sport Channels. 3 2015; 3 (9) :43-56
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-483-fa.html

صادقی رضا، صفانیا علی محمد، قاسمی حمید. تحلیل ساختار برنامه‌ها و نقش‌های کارکردی شبکه‌های تلویزیونی منتخب ورزشی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394; 3 (9) :43-56

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-483-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 9 - ( تابستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645