[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 3، شماره 11 - ( زمستان 1394 ) ::
جلد 3 شماره 11 صفحات 70-57 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد تداعی برند در لیگ‌های ورزشی «مطالعۀ موردی لیگ برتر فوتبال»
سعید صادقی بروجردی1، بهرام یوسفی2، رقیه آقایی3
1- دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
2- دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
3- دانشگاه رازی،کرمانشاه، ایران ، aghaei.roghaeh@gmail.com
چکیده:   (5215 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد تداعی برند در لیگ برتر فوتبال است. از نظر روش‌شناسی، روش پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) است. جامعۀ مورد مطالعه متخصصان مدیریت ورزشی بودند که از طریق نمونه‌گیری هدفمند و روش نمونه‌گیری گلوله‌برفی، یازده نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. داده‌ها از طریق مصاحبۀ نیمه‌ساختاریافته به‌دست آمد. در مرحلۀ کیفی از طریق تحلیل محتوا، مفاهیم و مقوله‌های اصلی به‌دست آمد. فرایند کدگذاری داده‌ها تا مرحلۀ کدگذاری محوری ادامه یافت و در نهایت دوازده مقولۀ اصلی به‌دست آمد. در مرحلۀ کمی با استفاده از روش تحلیل سلسله‌مراتبی (AHP) و نرم‌افزار خبرگان Expert Choice ، کدهای به‌دست‌آمده اولویت‌بندی شدند. نتایج تجزیه‌وتحلیل نشان داد که در بعد منافع، هیجان با وزن نسبی 0/308 و در بعد ویژگی‌ها، بازیکن ستاره با وزن نسبی 0/274 بیشترین اهمیت را به‌دست آوردند. دیگر عوامل با توجه به معیار خود در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند. یافته‌های این پژوهش نشان داد تداعی‌های برند شناسایی‌شده در جذابیت لیگ تأثیرگذارند و مطلوبیت بیشتری برای تماشاچیان فراهم می‌کنند، و این امر در حضور بیشتر تماشاچیان تأثیرگذار است.

واژه‌های کلیدی: تداعی برند، روش آمیخته، لیگ برتر فوتبال، منافع تداعی برند، نرم‌افزار خبرگان، ویژگی‌های تداعی برند.
متن کامل [PDF 723 kb]   (2492 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identification and Prioritization of Dimensions of Brand Association in Sport Leagues "Case Study: Football Premier League". 3 2016; 3 (11) :57-70
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-608-fa.html

صادقی بروجردی سعید، یوسفی بهرام، آقایی رقیه. شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد تداعی برند در لیگ‌های ورزشی «مطالعۀ موردی لیگ برتر فوتبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1394; 3 (11) :57-70

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-608-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 11 - ( زمستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4710