[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
راهنمای نویسندگان::
راهنمای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
اصول اخلاقی نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 4، شماره 13 - ( تابستان 1395 ) ::
جلد 4 شماره 13 صفحات 87-73 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مؤلفه‌های محیطی مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران
معصومه مجیدی پرست1، علیرضا الهی2، امیر خانلری3، حسین اکبری یزدی2
1- دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران ، mmajidiparsat@yahoo.com
2- دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
3- دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
چکیده:   (5665 مشاهده)

هدف از این تحقیق شناسایی مؤلفه‌های محیطی مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران بود. با عنایت به ماهیت اکتشافی موضوع از روش پژوهش کیفی به‌منظور تعیین مهم‌ترین مؤلفه‌های محیطی مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران استفاده شد. نخست از طریق مطالعات اولیه، فهرست مقدماتی نشان‌های مؤثر، شناسایی و سپس مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با (32 = n نفر) اعضای هیأت علمی مدیریت ورزشی، کارشناسان و صاحب‌نظران فوتبال و مدیران اجرایی لیگ و باشگاه‌های فوتبال ایران انجام گرفت؛ همچنین نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند و به روش گلوله‌برفی دنبال شد. نتایج کدگذاری باز حاکی از آن بود که 79 نشان می‌تواند بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران مؤثر باشد. سپس در کدگذاری محوری، نشان‌ها در 28 مفهوم طبقه‌بندی شد. در نهایت مقوله‌های شناسایی‌شده حاصل از کدگذاری انتخابی شامل 10 مقولۀ عوامل نگرشي، شرايط زيرساختي، شرايط محيط کلان، ریسک‌پذیری مشتریان، عوامل مدیریتی، عوامل سازماني، کیفیت و کمیت ارائۀ خدمات و تجهیزات، شرايط و ریسک‌پذیری مشتریان و کانون هواداران تعیین شد. مدیران باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران می‌توانند از نشان‌ها، مفاهیم و مقوله‌های شناسایی‌شده در برنامه‌ریزی‌های آتی خود به‌منظور ارتباط مؤثر با مشتریان استفاده کنند.

واژه‌های کلیدی: بازاریابی ورزشی، باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال، مدیریت ارتباط با مشتری، مؤلفه‌های محیطی، هوادار
متن کامل [PDF 611 kb]   (4828 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
فهرست منابع
1. 1. الهی، شعبان و حیدری، بهمن (1391). "مدیریت ارتباط با مشتری". تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به مؤسسۀ مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، ص 4-3.
2. 2. ایزدی، بهزاد (1391). "طراحی الگوی بازاریابی ارتباطی در لیگ برتر فوتبال ایران". رسالۀ دکتری، دانشگاه تربیت مدرس، ص 175- 172.
3. 3. جعفری، راشین (1386)." آسیب‌شناسی فعالیت‌های بازاریابی و صادرات در شرکت‌های مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان". پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد خوراسگان)، ص 64-63.
4. 4. حسن‌زاده، مهرداد ( 1384). "بازاریابی ورزشی". چ اول، تهران: انتشارات پرسمان، ص 92.
5. 5. خانلری، امیر و سهرابی، بابک.(1387). "مدل علی بهبود و تعالی در ارتباط با مشتریان سازمان". فصلنامۀ علوم مدیریت ایران، سال سوم، ش 11، ص 148-131.
6. 6. رزاقی، محمدابراهیم؛ مهرابی، قاسم و جلالی فراهانی، مجید (1394). "بررسی بازاریابی تحت‌وب (مدیریت ارتباط با مشتری) باشگاه‌های فوتبال ایران". فصلنامۀ مدیریت ارتباط با رسانه‌های ورزشی، سال دوم، ش 7، ص 28-19.
7. 7. علی‌دوست، ابراهیم و احمدی، علی (1391). "رابطۀ بین کیفیت خدمات و رضایت‌مندی تماشاگران در ورزشگاه‌های میزبان لیگ قهرمانان آسیا". نشریۀ مدیریت ورزشی، دورۀ 4، ش 4، ص 47-31.
8. 8. غفاری آشتیانی، پیمان (1386). "همپوشی بازاریابی رابطه‌مند و مدیریت ارتباط با مشتری". ماهنامۀ تدبیر، سال هجدهم، ش 181، ص 93-87.
9. 9. قیامی راد، امیر و محرم‌زاده، مهرداد (1381) ."بررسی راهکارهای بازاریابی برای ترویج و توسعۀ رشته‌های ورزشی در ایران". نشریۀ حرکت، ش 39، ص 175- 192.
10. 10. هادیزاده مقدم، اکرم؛ رامین مهر، حمید و حاج مقانی، رضا (1389). "ارائۀ مدل توفیق پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)". همایش تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری، تهران، ص 20- 1.
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

An Identification of Environmental Components Influencing Customer Relationship Management in Professional Football Clubs in Iran. 3 2016; 4 (13) :73-87
URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-692-fa.html

مجیدی پرست معصومه، الهی علیرضا، خانلری امیر، اکبری یزدی حسین. شناسایی مؤلفه‌های محیطی مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی. 1395; 4 (13) :73-87

URL: http://ntsmj.issma.ir/article-1-692-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 13 - ( تابستان 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
رویکردهایی نوین در مدیریت ورزشی New Trends in Sport Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4645